poniedziałek, 16 listopada 2015

DYNIOWE KRUCHE BABECZKI :)

Słodki deser dla fanów dyni☺

A w zasadzie kruche babeczki z dyniowym środkiem, nadzieniem :)


Co potrzebujemy:

ciasto kruche - przepis u mnie jak zwykle:) czyli tutaj:)
z małą modyfikacją:)
użyłam 200g mąki pszennej tortowej, a reszta (100g) mąka pszenna pełnoziarnista
krem:
opakowanie sera ricotta 250g
łyżka mąki ziemniaczanej
jedno duże jako
1/3 szklanki cukru
 2 - 3 krople olejku :)

Co robimy:

ciastem wylepiamy wysmarowane masłem i wysypane bułka tartą / kaszą manną foremki na babeczki
podpiekamy około 12 - 14 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C

krem: ser ricotta wraz z mąką (i ew. olejkiem) miksujemy na niskich obrotach, następnie dodajemy cukier cały czas miksując. Dodać jajko,  zmiksować krótko, do połączenia z masą ricottową :)
Na koniec wmiksować zmiksowaną :) dynię
krem wykładamy na podpieczone wystudzone spody :)
nie wyciągałam ich z foremek i niespodziewanie łatwo wyszły gotowe babeczki po lekkim ostudzeniu :) 

pieczemy około 30 - 35min
posypałam ciepłe zmielonymi orzechami


a jak troszkę ostygły wyciągnęłam z foremek...
orzechami lepiej w tym momencie obsypać :)


kto już korzystał z "mojego" przepisu na ciasto wie, że jest przepyszne, ale okrutnie kruche, kruche ciasto to jest :) dlatego pewne uszczerbki przy wyciąganiu z foremek mogą się pojawić, ale źle nie jest :)

wystarczy delikatnie z każdej strony, przy rancie foremki podważyć :) odwrócić foremkę i wyjdzie babeczka :)


Smacznego :)

1 komentarz:

Dziękuję, że jesteście ♥