wtorek, 21 listopada 2017

Ciasto pomarańczowe

Wilgotne, słodkie, pomarańczowe i...słodkie :) ciasto z pomarańczami

Skojarzenia mam z tartą Tatin, więc w moim domu będzie to pomarańczowe ciasto biszkoptowe Tatin :)
Jest przepyszne, prze-łatwe, prze-szybkie i spróbujcie upiec przed świętami, już teraz dziś, jutro, a obiecuję, że na święta też zrobicie i będzie rządziło stołem :)

ps. dla lubiących słodkie :)

Jak je zobaczyłam, musiałam spróbować :) I o to jest, delikatnie różni się od oryginału i wszystko co w nagłówku mogę o nim napisać, ale klejące...nie ;)

100g masła rozpuszczonego
190 g kefiru
3 jajka
140g mąki owsianej
60g mąki żytniej
łyżeczka sody oczyszczonej
3-4 pomarańcze + skórka z jednej
140g cukru (do ciasta) + 180g (do syropu)
woda 180- 200ml*

*Zrobiłam syrop w ilości "z oryginału", ale skórki gotowałam długo, syropu wydawało mi się zbyt mało na wszelkie jego wykorzystania w przepisie, dlatego ilość na syrop podaję orientacyjnie. Zawsze syrop można dorobić ☺

Pomarańcze myjemy, przekładamy do miski zalewamy wrzątkiem i w ten sposób parzymy kilka minut.
Na dużej patelni zagotowujemy wodę z cukrem
Pomarańcze kroimy w plastry, umieszczamy w gorącym syropie i gotujemy na małym ogniu, aż skórki będą miękkie, a syrop delikatnie pomarańczowy (około 15 minut)

Masło łączymy z kefirem, jajkami, cukrem (140g) i mieszamy (wystarczy łyżką / widelcem / trzepaczką / rózgą ☺ )

Mąkę z sodą przesiewamy do kefirowej masy i mieszamy do połączenia składników.

Pomarańczami bez syropu wykładamy dno tortownicy (dno wyłożone papierem do pieczenia) , na nie wykładamy ciasto i wstawiamy do nagrzanego na 170 st C piekarnika na pół godziny.
Możemy sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone.
Wyciągamy gorące, obkrawamy wzdłuż rantu i ściągamy bok tortownicy.
Całe ciasto nakłuwamy i nasączamy syropem.

Jak wystygnoie kładziemy na ciasto talerz/paterę i całość odwracamy, ściągamy spód formy, papier i polewamy delikatnie pozostałym syropem....

I ja wiem, ze to co napisze w tym momencie będzie straszne, ale....

...ciasto jest obłędne, ale lepiej poczekać aż wystygnie ;)

Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. Piękne to ciasto :) wygląda niezwykle pracochłonnie, ale zrobię na święta bo już mi pachnie. Wróciłam właśnie z pracy i myślałam, że je szybko zrobię i na wieczór je postawię na stole, ale muszę dokupić produktów i jednak potrzebuję więcej czasu :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko wygląda na pracochłonne 😂
      Dawno nie robiłam tak szybkiego ciasta :) miska - patelnia - łyżka - tortownica 😉

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥