poniedziałek, 20 listopada 2017

Krem z buraka

Czerwona zupa, delikatnie słodka 


fantastyczna dla dzieci ;) i dorosłych ;)



Zupę robiłam w Thermomixie, więc pewnie miałam łatwiej (czyściej i szybciej) ;) niż posiadacze blenderów, ale przepis pod tych bardziej pracowitych rozpisałam ;)

Zapraszam ↓↓↓↓↓↓↓↓


200 g buraków
100 g marchewki
50 g cebuli
1 pomidor
łyżka domowego bulionu i woda / rosół (1,5 litra)
natka pietruszki drobno posiekana


Wszystkie warzywa poza pomidorem pokroić i wrzucić do rosołu /bulionu, gotować około 15 minut. ___________________

Jeżeli zupa byłaby jedynie dla dorosłych, cebulę bym wcześniej zeszkliła.
__________________

Następnie dodać pokrojonego w kostkę pomidora i gotować kolejny kwadrans.
_________________

Pomidor ma delikatnie złagodzić słodycz naszego kremu.
 _________________ 

Całość zmiksować na gładki krem, podawać z grzankami, albo makaronem gryczanym, albo jajkiem
;)...oczywiście posypane natką ;)
_________________

Zupa ma tak cudny kolor...myślę że może odwrócić dziecka wzrok od zielonego ;)
No dobra słyszałam, że dzieci zielone zobaczą zawsze i wszędzie...osobiście zawsze zielone uwielbiałam, pod warunkiem, że było świeże ;) jak dziś w zupie..

 _________________ 

Myślę, że i posiadacze i nie posiadacze maszyny siekająco-gotującej  ;) poradzą sobie z tą super szybką zupą.

Macie jakiś inny pomysł na dodatki to słodkawej zupy z buraka ? :)

6 komentarzy:

  1. A jadłaś taką zupę z pieczonego buraka? Jest jeszcze smaczniejsza i ma moim zdaniem więcej aromatu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam :)
      Następnym razem z pieczonego zrobię :*

      Usuń
  2. Buraczanego kremu jeszcze nie robiłam. Muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypróbuj ;)
      Ja pierwszy raz robiłam może miesiąc te,u...ale nie taki, inny bardziej buraczkowy (niesłodki od marchewy ;) )
      Ale oba były absolutnie fajną alternatywą dla czystego, czy zabielanego barszczu czerwonego ;)

      Usuń
  3. A jeszcze przy okazji: świetne te zdjęcia w nagłówku, wspaniale do siebie pasują kolorystycznie. Z przyjemnością na nie patrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i dziękuję ogromnie ;) ♥ :*

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥