wtorek, 12 grudnia 2017

Kuchnia dawna dzisiaj - sos majonezowy z ziemniaków

Majonez z ziemniaków ;) 



Dzisiejszy przepis jest absolutnym skokiem kulinarnej cywilizacji, ponieważ do jego przygotowania użyłam robota ;) Jak pewnie każda z Was robiących majonez :) A skok...od makutry do miksera ;)

Ugotowane ziemniaki (160 - 170g)
oliwa z oliwek / olej rzepakowy 125ml
1 żółtko*
szczypta soli
szczypta cukru
sok z cytryny 3-5 łyżeczek
Ugotowane ziemniaki...blendujemy/miksujemy. ** Do gładkiej masy dodajemy żółtko, dalej miksujemy , dodajemy szczyptę soli i wciąż miksując strumyczkiem malutkim wlewamy oliwę.
U mnie około 4-5 minut...majonez robi się coraz gęstszy. Tutaj kosztujemy i uznajemy, że to jest pyszne. Ale w przepisie mamy jeszcze ten sok, więc wlewamy, lepiej mniej niż więcej, a łyżeczki małe, małe :) Pod koniec jeszcze cukier i gotowe:)

Pani Lucyna do mięsa, czy ryb proponuje, a ja proponuję użyć wszędzie tam, gdzie majonezu używacie ;) Chociażby do jajek :)


oryginalny przepis *

*strzeżonego Pan Bóg strzeże, więc umyć i sparzyć poproszę ;)
**wybieramy najlepszy sprzęt, jaki w domu mamy :) Najsympatyczniej, żeby sam miksował :)


365 obiadów Lucyny Ćwierczakiewiczowej według wydania XXIII opracował [...] Jan Kalkowski


2 komentarze:

  1. :) Ja kiedyś robiłam "ser" z ziemniaka :D A słyszałam też o marcepanie z ziemniaków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też "ser" robiłam ;) Marcepan...tak bardzo nie lubię, że pewnie dlatego nie spotkałam się z takim przepisem :)
      Ziemniaki są szalone ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥