wtorek, 9 grudnia 2014

MUFFINKI JOGURTOWO- MAKOWE

W ramach  biało - niebieskiego momentu w moim mieszkaniu....
...muffinki z niebieskim makiem i...lukrem

składniki:
125g naturalnego jogurtu
75g masła
2 duże jajka
150g mąki
125g cukru
"na oko" (4-5 czubatych łyżek) maku

Jogurt wymieszać z rozpuszczonym, lekko przestudzonym masłem
Dodać jajka - roztrzepać
Dorzucić mak i wymieszać
Dosypać przesianą mąkę z proszkiem i cukier - wymieszać do połączenia składników

Piec 20 - 25 min 170 st.
Polukrować - do utartego lukru z cukru pudru i soku z cytryny dodałam kroplę niebieskiego barwnika*



*ten barwnik to mi się po nocach śnił :) gdyż ponieważ... nie znoszę chemii w kuchni... :( ale okazało się, że pokusa na niebieskie była większa od niechęci :)

Muffinki - jak zrobiły się modne, bardzo mi się wydawało, że chcę je piec i mojej rodzicielce też się wydawało, że ja chcę...więc dostałam kilka różnkokształtnych form na muffinki :)
Formy się nie marnują bo namiętnie piekę...(czyt. jak mam czas i nie zapomnę masła z lodówki wyciągnąć) cupcakes(y) :)
Wracając do muffinek... nauczona jestem, że ciasta, ciasteczka muszą być dopracowane...znaczy trzeba im poświęcić trochę czasu, a tu....wymieszać, grudki mogą zostać...to nie dla mnie :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz