wtorek, 20 stycznia 2015

DESEREK :)

Krówkowy, kajmakowy słodziutki, puszysty deserek :) 

Idealny do małej czarnej...kawy :)

Jak nie mogę nazwać czegoś słodkiego ciastem, ciastkiem, ciasteczkiem, czy inną babeczką, to nazywam deserkiem :)

ale budyń, galaretka, czy inny kisiel, to już nie deserek, bo to kisiel, budyń, galaretka...na deser:)

Deserki u mnie powstają w ramach lodówkowych i szafkowych porządków...a potem już zostają na zawsze w repertuarze... bo się okazuje, że coś tak pysznego jeszcze mi się nie przydarzyło :)

no to deserek :)

to jest pierwsza wersja, czyli porządkowa...
co potrzeba:
tartaletki / małe naczynia do zapiekania
 piekarnik :)

spożywcze potrzeba:

na spód:
moja wersja "resztkowa":
wyschnięte pierniczki, ciasteczka, biszkopt - zemleć w blenderze
masło
=> masło roztapiamy (u mnie na 4 deserki 1/8 kostki, pasek taki) i łączymy ze zmielonymi ciastami
wylepiamy naczynia do zapiekania i podpiekamy... u mnie około 12 minut w 180 st. C

wersja "nie resztkowa" 1:
herbatniki - zmielone w blenderze
masło
=>postępujemy podobnie jak wyżej, tylko masła pewnie troszkę więcej (bo domowe ciasta, biszkopty są bardziej maślane same w sobie)

wersja "nie resztkowa" 2:
ulubione kruche ciasto na spód
=>zagniatamy ulubione kruche i podpiekamy

na nadzienie:
mascarpone
puszka mleka skondensowanego słodzonego*, albo gotowa masa krówkowa
orzechy

* puszkę należy włożyć do garnka z wodą i gotować około 2h
po tym czasie wystudzić i dopiero otwierać

na całe opakowanie serka (250g) zużyłam około 4 łyżek czubatych przygotowanej masy z mleka
(dlatego też chyba taki deserek mi wyszedł...wcześniej po prostu zjadłam :( większą część puszki)

=> mascarpone z masą miksujemy do połączenia składników
wykładamy na podpieczone wystudzone spody
i dekorujemy orzechami...duuużo orzechów... posiekanych
wkładamy do lodówki

ja uwielbiam słodkie...bardzo słodkie...a ten deser nawet mój średnio słodki mąż pożarł :)
...i prosto z lodówki deserek nie jest tak słodki, jak taki, który się "ogrzał" przed podaniem

                                                  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz