wtorek, 3 marca 2015

LEMON CURD

Lemon curd

Cytrynowy curd

Krem cytrynowy :)

...poszukiwałam przepisu idealnego :) nie wiem czy idealnego, bo to jedyny, który próbowałam i dla mnie genialny... przepis jak przepis, ale smak genialny :)
...a, że receptura w mojej kuchni od bardzo dawna, lat pewnie wielu, to nie bardzo pamiętam z jakiej strony czerpałam inspiracje... najpewniej z mojewypieki.com:)

Co potrzebujemy (to co na powyższej stronie, tylko mniej cukru i więcej oliwy :) )

sok i skórka z trzech cytryn
2 żółtka
2 jajka
łyżka mąki ziemniaczanej - czubata
150 - 200 g cukru*
łyżka oliwy (może być masło ;> )

* ja cukru daję przeważnie między 170 a 180g :) wszystko zależy też od tego, jak duże były cytryny i ile udało się z nich skórki wycisnąć i soku obrać

Co robimy:

cytryny porządnie szorujemy i sparzamy wrzątkiem, ścieramy skórkę, na tarce, albo za pomocą specjalnego "nożyka" do skórek :)
sok wyciskamy
skórki i sok umieszczamy w garnku, dodajemy pozostałe składniki, poza oliwą / masłem
ustawiamy na małym prądzie / gazie i gotujemy, początkowo co chwilę, później cały czas mieszając :)
jak krem zgęstnieje dodajemy oliwę i chwilkę jeszcze gotujemy, jeśli wolimy masło to delikatnie gotujemy dopóki się ono nie rozpuści
na sam koniec przekładamy do słoiczka :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ♥