piątek, 6 lutego 2015

TARTA/KRUCHE Z JABŁKAMI I MIGDAŁOWYM WYKOŃCZENIEM :)

Ciasto kruche z jabłkami, kruszonką i płatkami  migdałowymi


kruche ciasto:

przepis tutaj :)
tym razem ciastem (2/3ciasta) wykleiłam blaszkę (u mnie ceramiczna foremka tartowa :) ) i dopiero umieściłam w lodówce... łatwiejsze takie cieplejsze w obróbce (czytaj wałkowaniu, czy wyklejaniu :) )
a 1/3 umieściłam w zamrażalce - przyda się za chwilę :)

nadzienie:

jabłka (tyle, żeby pokrojone w kostkę wypełniły foremkę - u mnie około 6-7 sztuk)
kasza manna (1-2 łyżki)
jabłuszka obieramy, kroimy w dużą* niekoniecznie staranną kostkę, obsypujemy kasza manną, potrząsamy miską**, żeby kasza oblepiła jabłuszka.
* taka centymetrowa :)
** bo jak pokostkujemy :) to wrzucamy do miski

Po wyciągnięciu zziębniętego spodu z lodówki (2/3 całości ciasta:) ) nakłuwamy ciasto dość obficie widelcem :) a następnie wysypujemy na nie nasze jabłka i rozprowadzamy po całym spodzie.

warstwa wierzchnia:

wyciągamy z zamrażalki resztę ciast i ścieramy na jabłka, na grubych oczkach

migdałowe wykończenie:


płatki migdałowe
masło
cukier

około 3 łyżek masła roztapiamy z około 2-3 łyżek cukru, dorzucamy płatki migdałowe, około 50g i wszystko razem mieszamy i chwilkę smażymy
=> tyle mniej więcej było u mnie

ilości zależą jak dużo migdałków chcemy mieć na wierzchu

u mnie cukier był trzcinowy...
a zdjęcia są...jak połowy brakowało :)


                                                   :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ♥