środa, 23 listopada 2016

CZAPKA NA SZYDEŁKU (AŻUROWA SMERFETKA :) )

Smerfetka - dłuższa / wyższa czapka na szydełku 

Smerfetka...gdzieś wyczytałam, że tak nazywa się taka dłuższa czapka.

Osobiście uwielbiam, chociaż te wszystkie, które zajmują moją szafę, są raczej nieażurowe, a ogromniaste, puszyste i przesłaniające świat (więc raczej smerf ;) śpioch ;/ )
Dziś, taka bardziej kobieca :)





Diana ta sama, co w przypadku tych czapek :) Nawet strona ta samiuteńka.


Gazetowy oryginał, w formie beretu



Do oryginału wykorzystana została włóczka taka:


Ja używałam włóczki, tej co do chusty Step, inter - fox 75% wełna, 25% poliamid /420m/100g)


Opis wykonania powyżej i schemat poniżej :)



Okrążenia 3-9 powtarzałam dopóki nie osiągnęłam odpowiedniej długości czapki i dopiero wtedy zaczęłam nieznacznie zwężać robótkę, którą ostatecznie zakończyłam podobnie jak w opisie.

Podobnie jak w opisie, czyli tak jak w poniższym filmiku, w którym jednak zakańczanie, ze względu na brak wcześniejszego zwężania, było z większym rozmachem (dziurą :) )

Zakańczanie mniej więcej od czwartej i pół minuty :)
Warto obejrzeć cały filmik, a nawet oba, ponieważ, jak mi się okazało Pani w swojej czapce zrobiła taki ściągacz, jak i ja robiłam :)

A robiłam tak :) :
:/
Rzędów wykonujemy tyle, aby opaska objęła głowę osoby, która w czapce chodzić będzie :)
Zszywania, łączenia obu końców naszej opaski pokazywać nie będę, ponieważ również są na filmiku (młodzieżowa czapka... cz.1)




Rozpisałam się, a jak :), tylko ażurowej smerfetki zapomniałam pokazać:)
Proszę





4 komentarze:

  1. Akurat sama nie umiem takich czapek robić, ale z miłą chęcią nosze różnego rodzaju nakrycia głowy. Jak na ten moment mi bardzo odpowiadają kapelusze z https://hatfactory.pl/ i jeśli mam tylko jakąś okazję to oczywiście ubieram je do moich stylizacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chyba nigdy bym nie dał rady aby zrobić własnoręcznie taką czapkę i najlepiej wychodzę na tym jak po prostu je zamawiam. Bardzo lubię robić zakupy przez internet i właśnie również tak kupuję wiele rzeczy. W końcu wystarczy wybrać kliknij tutaj i nasz zakup jest gotowy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥