czwartek, 19 listopada 2020

Zapiekanka z kaszy gryczanej niepalonej i warzyw

Kasza gryczana zapiekana z jesiennymi warzywami i serem żółtym





U mnie przepis w ramach podejścia zero waste, do życia :) Dziś na ewentualne zmarnowanie mogła być narażona kasza ugotowana wczoraj do obiadu i ewentualnie marchewka, co to absolutnie mi nie pasowała do flaków, a i kawałek dyni, który już dłuższą chwilę czekał na swoje wielkie wejście...
Zapraszam na zapiekankę z warzywami jesiennymi ;)


Zapiekanka z kaszy gryczanej niepalonej i warzyw


Kasza gryczana niepalona ugotowana 450 g

2 marchewki

Liść pora

3 suszone pomidory 

2 ząbki czosnku 

Kawałek dyni (U mnie 1/4 piżmowej)

Ser żółty  100g 

Natka pietruszki- 2 łyżki 

2 jajka 

Łyżeczka garam masala 

Pół łyżeczki kuminu 

Łyżeczka kurkumy 

Pół łyżeczki soli 

Oliwa z oliwek 


Na patelni rozgrzać oliwę i przesmażyć pokrojonego w cienkie paseczki pora i czosnek w plasterkach, dodać przyprawy i kolejno marchewkę i dynię. Marchewkę warto, albo wręcz należy ;) wcześniej zblanszować. 

Następnie dodajemy drobno w paseczki pokrojone pomidory, dusimy razem, a w międzyczasie siekamy pietruszkę i rozkłóćmy jajka.

Na koniec dodajemy pietruszkę, następnie kaszę (ja wolę wstępnie wymieszać na ciepło, dlatego dodaje kasze do patelni,  ale można od razu warzywa do miski z kaszą).

Jak byście nie postąpili kasza musi być w misce :) do której dodamy jajka i ser pokrojony w kostkę. Wszystko mieszamy,  po czym przekładamy do naczynia do zapiekania. Wyglądamy powierzchnię i pieczemy 20-25 minut w 180 stopniach.

Żeby się ślicznie kroiła musimy dać jej odpocząć po pieczeniu.

Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Gryczana niepalona nie smakuje nam, nie ma żadnego smaku, albo nie umiem doprawić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Wy dokładnie odwrotnie niż mój mąż :) palonej nie toleruje:)
      A ja lubię prawie każdą kaszę ;)

      Usuń
    2. Ja najbardziej owsianą, ale nie zawsze jest w sprzedaży:-(

      Usuń
  2. Ciekawy przepis na zapiekankę nigdy nie robiłam z kaszy. Pory Wam przepis :)miło Cie poznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może całkiem ciekawie smakować.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przejrzałam składniki, wszystkie mam. Nawet dynię. No i chyba jutro wypróbuję.
    Dziękuję za rewelacyjny przepis.:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥