czwartek, 8 kwietnia 2021

Masło pomidorowo- czosnkowe

 Domowe masło smakowe z pomidorami



W Wielkanoc się pojawiło masło pomidorowo - czosnkowe, wzięcie miało i wciąż ma w codzienności :)

Zapraszam po przepis na podstawowy dodatek do kanapek ☻

Masło pomidorowo- czosnkowe


Składniki:

2 ząbki czosnku

100 g masła

3 suszone pomidory z oleju

łyżka koncentratu pomidorowego

łyżeczka miodu (u mnie spadziowy, więc taki mniej słodki;))

pół łyżeczki soli

pół łyżeczki pieprzu

pół łyżeczki słodkiej papryki

większe ;) pół łyżeczki majeranku


Ja moje masło robiłam w blenderze z dużym pojemnikiem miksującym. Najsympatyczniej robi się w Thermomixie ze sprzętów, które posiadam, ale akurat... był zajęty :) Bo się sos mojo zielony robił...o którym też będzie...niedługo mam nadzieję ;)

Masło nie musi być miękkie, ale dobrze jak jest w temperaturze pokojowej (dotyczy do blendera, bo w Thermomixie może być z lodówki wprost) i pokrojone w kostkę.

Zaczynamy od czosnku, który w naczyniu rozdrabniamy, chociaż lepiej przecisnąć przez praskę i do naczynia przełożyć :) Chodzi o to, żeby kawałki czosnku nie były wielkie.

Jeżeli jednak w naczyniu, to zbieramy ze ścianek na dno.

Dodajemy pozostałe składniki i miksujemy, początkowo pulsacyjnie, potem klasycznie, następnie się zatrzymujemy, ze ścianek zgarniamy masło na dno i jeszcze przez jakiś czas miksujemy.

I na koniec uwaga :) O ile masła nie przechowuję w lodówce, tylko w maselniczce, a już z pewnością jeszcze o tej porze roku...znaczy zawsze, bo już Wam wspominałam, że latem to ja wychodzę na zewnątrz się ogrzać ;) ...to masło pomidorowo - czosnkowe przechowujemy w lodówce.


Smacznego :)

2 komentarze:

Dziękuję, że jesteście ♥