poniedziałek, 29 marca 2021

83 miesiąc

26 miesięcy bez leczenia 






Dziś o witaminach co ich tak dużo brałam i się mi wydaje, że dzięki nim się tak dobrze czułam przed zajściem w ciążę, o rozstępie mięśni prostych brzucha i o emocjach.

To już gorszy miesiąc był...chociaż czy gorszy to najwłaściwsze słowo, skoro był taki, jak dziesiątki miesięcy przed ciążą...

Ale czy można się dziwić, brzuch daleko przede mną, a odcinek lędźwiowy kręgosłupa za nim podąża :) 

Chłopak z tych większych, co też zagadkowe, bo jakby w naszych rodzinach, noworodkowych ciężarowców nigdy nie było. Wprawdzie spotkałam się z opinią lekarza, że mu dobrze bardzo, między innymi przez te różne przeróżne witaminy, ale, żeby aż tak ;) 

Ale od początku. 


Witaminy w ciąży i przygotowujące do niej też☻ 


Czasami w przepisach zdarza mi się pisać o ich wartościach poza smakowych...a szczególnie jeśli jakiś produkt w witaminy grupy B jest bogaty. Tak naprawdę niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są one potrzebne każdemu z nas, bez względu na wiek, czy stan zdrowia. Z mojego punku widzenia najważniejsza ich funkcja to czuwanie nad prawidłową pracą układu nerwowego. 7

Jakie witaminy mi towarzyszą drugi rok, b6, b9, b12 ;) Dlaczego? Ponieważ mam pewną komplikację w genie MTHFR, która to wariacja sprawia, że nie jestem w stanie kwasu foliowego przyswajać, a stan taki prowadzi do podwyższenia homocysteiny, która między innymi, zbyt wysoka może odpowiadać za zakrzepicę. Jeżeli chcemy się z takiej sytuacji wykaraskać musimy zażywać wymienione witaminy, z tym, że kwas foliowy, czyli witamina b9 podawana jest w już odpowiedniej, przetworzonej (metylowanej) wersji, którą organizm może już przyswoić.

Własny wniosek...układ nerwowy, to witaminy grupy B, a jak ich nie przyswajamy, to czy tylko doskwierać nam może choroba zakrzepowa, podwyższone ciśnienie krwi, miażdżyca i inne cholesteroly ;) czy to taki wstęp może :) Jest lek na SM, bazujący na biotynie (b7), może tędy droga właśnie ;) Nie napiszę wam nic więcej , bo bardzo dawno się lekami nie interesowałam i nawet nie wiem, czy on już jest po testach klonicznych...ale do myślenia daje :)


Rozstęp mięśni prostych brzucha


No cóż, jest to zjawisko fizjologiczne dla kobiet w ciąży, tyle, że w tak zaawansowanej ciąży, w jakiej ja jeszcze nie jestem, a towarzyszy mi nie wiem od jak dawna.... Słuchałam pewnej internetowej położnej jakieś dwa albo trzy miesiące temu i ona opowiadała o tej naturalnej sytuacji i o tym w jaki sposób sprawdzić, czy się w niej jest... No to ja sobie sprawdziłam, a potem potwierdził to lekarz...nie przejął się, powiedział tylko, że po porodzie będę musiała chodzić w plastrach (taping). 

Przez jakiś czas jego decyzję akceptowałam, dopóki nie zaczęłam się zastanawiać nad moim życiem daleko przed ciążą...wiecie, co mi się wydaje, że ja to i wtedy miałam... Jak sprawdzić, czy ma się rozstęp mięśni podłużnych brzucha? Należy leżąc podnieść głowę tak jakbyśmy chcieli brzuszek zrobić...i jeżeli wzdłuż brzucha wyskoczy nam takie nienaturalny :) wał, pasmo, to tak, mamy rozstęp mięśni brzucha. Mnie całe życie boli kręgosłup i równie długo mam wzdęcia ...a to podobno są objawy. Ciąg dalszy i konsekwencja to przepuklina...jeżeli rozstęp jest duży. Tu się zatrzymam, kiedyś napiszę więcej, bo się do fizjoterapeuty umówiłam.


Emocje


No cóż, jak sobie pierwszy akapit napisałam, to musiały być potężne, bo teraz jakby spokojniej ;) Ale większość z Was dziewczyn tu zaglądających przeżywała te emocje, więc ja nie wiem, czy wy więcej nie mogłybyście napisać niż ja :)


Jakbym nie zdążyła, czy też coś innego by mi się wydarzyło, to już dziś życzę Wam Świąt na miarę pandemii... spokojnych, roztropnych, sympatycznych...

6 komentarzy:

  1. Nie wiem czy to wina rozstępów, bo ja niby nie ma, a wzdecia całe zycie, ale odkryłam, ze szkodza mi surowe jabłka i gorące posiłki, gdy odstawiłam, nie miewam.
    Trzymam kciuki za wszelką okołopordową pomyślność i zdrowie po porodzie, trzymam z całych sił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, mam nadzieję, że Ty nie jak większość osób, z którymi rozmawiam...ostatnio...a są to matki i to raczej świeże, absolutnie zawsze mylą rozstępy z rozstępem...znaczy o tym drugim nigdy nie słyszały, jak większość kobiet w ciąży zresztą :)
      Rozstęp, o którym piszę nazywany jest też roszczepem, ale to mi się bardzo przykro kojarzy, dlatego też nie praktykuje nazewnictwa, ewentualnie prosto...rozejście mięśnia prostego brzucha :) to chyba definicja w samej nazwie ;) ...a wszystko po to, żeby małemu człowiekowi było wygodniej, czyli, żeby miejsca miał więcej ;)

      Usuń
  2. Basiu, trzymaj się. Moc serdeczności ślę. Dzielna jesteś bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczności doleciały ☺ dziękuję bardzo :)
      A dzielni jesteśmy, ja myślę wszyscy :) ... tylko może mamy różne poziomy emocjonalności ;) ... bo jeżeli dla jednej osoby problem jest śmieszny, dla innej, ten sam, jest tragedią :/
      Moje są jakie są, a ja (podobno niestety) lubię wyobrażać sobie najgorsze scenariusze...co by sobie najgorsze oswoić...
      Dobra wiem...to się nie sprawdza :) bo ile rozwiązań bym nie przemyślała, wydarza się ten jeden niewymyślony ;)

      Usuń
  3. O rozstępach nic nie wiem, bo rodziłam przez cesarkę, a zrobiono mi ją tak brzydko, że od 37 lat mam dwa półdupki z przodu i tyle samo z tyłu i wszystkie są mniej więcej jednakowo duże. Trzymam kciuki(nawet nie wiesz jak mocno) za Twój błogosławiony stan, szczęśliwe donoszenie i jeszcze wspanialsze rozwiązanie. Ja też w życiu wyobrażałam sobie zawsze najgorsze scenariusze, dlatego z obawy przed nimi rezygnowałam z wielu rzeczy. Ominęło mnie tyle piękna. Ci co zawsze myślą pozytywnie wygrywają, przejdź na ich stronę. Z okazji Wielkanocy wszystkiego najpiękniejszego, czego tylko sobie życzysz, niechaj się spełni. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te cięcia to bardzo chyba od lekarza zależne... moja mama miała dwie CC, ze mną 36 lat temu i 4 lata później z bratem, a brzuszek ma jak marzenie :)
      Zobaczymy jak będzie u mnie :)
      A rozejście mięśnia z CC czy porodem to nie ma nic wspólnego:)
      Dziękuję za życzenia i jeszcze bardziej za obecność:)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥