wtorek, 30 sierpnia 2016

Ciastka - bezy / kokosanki / sezamki...

Ciastka - bezy / kokosanki / sezamki...

...czyli bezy z kokosem i sezamem :)




Taka sytuacja powstała, że mi dwa białka z lemon curd zostały :)
Nie miałam miejsca na mrożenie, więc w chwili natchnienia postanowiłam wykorzystać wiórki kokosowe, o których jeszcze pamiętałam, a niedługo, zaczęłyby już zalegać w szafce:)
Zdarzyło się Wam zapomnieć, że macie coś w szafce :)

Problem chwilowy pojawił się w momencie, kiedy to ukazało się, że wiórek mam zbyt mało, dlatego kokosanki ulepszyłam sezamem :)

Zapraszam po przepis:)


Co potrzebujemy:)

2 białka + szczypta soli (taki nawyk :) )
ok. 100 - 120 g cukru
2 łyżki (płaskie ;> ) mąki ziemniaczanej 
wiórki kokosowe, sezam - miałam 100g w. kokosowych :) i dodałam jeszcze około. 150g. sezamu
Co robimy :)

Białka ubijamy na sztywno, następnie dodajemy cukier (w 3 - 4 porcjach) i ubijamy dalej.
Potem dodajemy mąkę i wmiksowujemy :)
Teraz wrzucamy sezam z wiórkami i mieszamy łyżką. Ilość dodatków możemy zwiększać, zmniejszać, ale niech nasze ciasto uzyska taką konsystencję, aby po przełożeniu na blachę ciastka się nie rozpłynęły (czyli gęstą :) )

Na blachę piekarnikową wykładamy papier do pieczenia i łyżką wkładamy porcje ciasta tworząc ciastka (trochę nam urosną, więc zachowajmy lekkie odstępy, pomiędzy bezikami )

Wkładamy do nagrzanego do 140 st. C piekarnika i pieczemy / suszymy około 50 - 55 min.

Kilka zdążyłam nie zjeść :) co by zdjęcie uczynić :)



Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ♥