piątek, 2 września 2016

Placki z cukinii z kaszą jęczmienną

Placki z cukinii z kaszą jęczmienną 



Kolejny przepis, z...dwóch cyklów :) 

• z cukinii (była, cukinia z twarogiem, będzie cukinia z marchewką i ziemniakami - zainspirowała mnie Pani Patrycja Moje życie na wsi, komentując mój post o p. cukiniowych z twarogiem :)

• na oko 

Co potrzebujemy:

cukinia (około 500g)
kasza jęczminna, ugotowana* - 1,5 - 2 szklanek
2 jajka
zioła
trochę soli
mąka (ok. 2 łyżki)

* u mnie sprawa kaszy, jest przeważnie z dnia poprzedniego :)
Przeważnie jak gotuje kasze, czy ryż, to są to porcje większe niż na "dzisiejszy" obiad, czyli do wykorzystania w dniach kolejnych (do takich placków, czy do zapiekanej kaszy, czy zapiekanki z kaszą, czy też jako wkładka do zupy, a nierzadko deser :) )

Co robimy:
Zapraszam dalej :)



Jak w przepisie, na cukinie z twarogiem, ścieramy cukinię, na dużych oczkach tarki, solimy, mieszamy i zostawiamy na sitku do ocieknięcia.

Kaszę przekładamy do miski i mieszamy, widelcem, aby się nam ziarna trochę porozdzielały :) 


Zioła ulubione siekamy (ja użyłam przede wszytskim rozmaryn ...czemu? bo kojarzy mi się głównie z mięsem☻,a to z kaszą :)
i zły wybór to nie był, nawet się nie spodziewałam, że będzie tak dobry :) (ale rozmaryn, szczególnie w dużych ilościach trzeba lubić :) )


i dodajemy do kaszy.


Dokładamy jajka


i mieszamy :)


Dokładamy odciśniętą cukinię  


i mieszamy:)


Na koniec dorzucamy odpowiednią ilość mąki (u mnie kukurydziana, ale pszenna, na pewno sprawdzi się jeszcze lepiej :) ) w mojej misce potrzebne były dwie z lekkim czubkiem łyżki.


Łączymy składniki i smażymy placuszki:) 


Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ♥