poniedziałek, 13 marca 2017

BALERINKI, PAPCIE - KAPCIE:) NA SZYDEŁKU...DOBÓR WŁÓCZKI

Jak dobrać włóczkę 

Sympatią Waszą na moim blogu cieszy się post o tym, jak KROK PO KROKU ZROBIĆ BALERINKI, PAPCIE - KAPCIE. 



Przepis, na powyższe balerinki jest prościutki, jednak i niespodzianki pojawić się mogą.
Problem miała Pani Kasia  ze zbyt niskim zapiętkiem. Mam nadzieję, że skutecznie w oryginalnym poście dopisałam wytłumaczenie, jak takowy podwyższyć:)

Drugą niespodziankę, która była zapytaniem od Pani Lidki k. o ilość włóczki, chciałabym rozwinąć :) w tym poście:)




Pani Lidka zapytała, czy wystarczy jej motek włóczki, który posiada. Jest to włóczka 50g/200m. 



Oczywistym było dla mnie, że taka ilość takiej jednak cienkiej włóczki wystarczy, ale...

Po wstępnym odradzeniu robienia Papci-kapci z tak cienkiej włóczki, doszło do mnie, że wystarczy malutki post :) o zmianach podczas dziergania, aby każda i każdy z nas mógł zrobić papcie - kapcie, z każdej ulubionej grubości włóczki :)

Nie zmieniam jednak zdania co do jednego - "W takich kapciach, włóczka zdecydowanie grubsza się sprawdzi..." :) No, chyba, że maja być na paradę jakby to powiedziała mama mojego męża, a nie do używania :) A tak bardziej poważnie...
Papcie z cienkiej włóczki, będą prezentować się bardziej jak stopki (takie skarpetki:) ), a z grubszej, jak tytułowe baleriny :)


Grubość włóczki i szydełka - wygląd papcia


Nie miałam włóczki identycznej jak Pani Lidki (50g/200m), ale miałam bardzo podobną - niezauważalnie :) grubszą (50g/180m) i ...mamy rozkoszne stopki





 Zrobiłam jeszcze dla Was takie próbki używając włóczki grubości miej więcej 100g/300m

Dla tej włóczki zalecane jest szydełko 3 - 3,5

Próbka po lewej wykonana jest szydełkiem 3, po prawej 3,5




Na tych próbkach możecie zaobserwować, że używając tej samej włóczki, a innego szydełka, osiągamy różne (nie tyle rozmiary, bo ciągle buciki robię dla siebie) fasony. Kapeć cieńszym szydełkiem jest ściślejszy (u góry).

Fakt ten powoduje, że musimy zrobić więcej okrążeń (żeby zakryć palce), zanim zaczniemy robić boki.
Mniejszym szydełkiem tych okrążeń na próbce było 7, a większym 6





W przypadku różowego bucika, z najcieńszej włóczki okrążeń jest aż 12








Waga Papci-kapci

Różowe dwa całe 20g :)
Zielone dwa 30g :)

Jak zmodyfikować wzór dla cieńszej włóczki


Rozpoczynamy robótkę klasycznie

Przy punkcie 5, będziemy powiększać bucik, tak jak w wersji dla mężczyzn (punkt: 5b)

Naprzemiennie - 1 słupek w jedno oczko, 2 słupki w jedno oczko poprzedniego okrążenia, tak w około. To jest trzecie okrążenie.

Dla kobiecych bucików, będziemy powiększać jeszcze co najmniej w jednym okrążeniu - 2 słupki w dwa kolejne oczka i dwa słupki w kolejne oczko poprzedniego rzędu (tak dookoła) - czwarte okrążenie 


W różowym buciku w tym momencie (czwarte okrążenie) zakończyłam powiększanie. 

Dla większych kobiecych stóp (od 39), możemy powiększyć jeszcze jedno okrążenie, a dla męskich, dwa lub trzy. 


W piątym okrążeniu byłyby 3 słupki w 3 kolejne oczka plus 2 słupki w jedno kolejne oczko
Dla lepszego zrozumienia powiększania, tego początkowego koła - zapraszam na wpis o tworzeniu koła :)



Możecie zacząć czytać od punktu 12:) (chociaż proponuję całość:)
(W wyżej wymienionym poście pracowałam na półsłupkach, zamiast słupków )\
Kolejno postępujemy jak w oryginalnym wzorze (od punktu 6)

Wnioski:


Cieńszą włóczką robić buciki będziemy zdecydowanie dłużej (w szczególności, jeżeli jesteśmy osobami zaczynającymi przygodę z szydełkiem) 
A drugi wniosek taki :


bardziej stopki

Te baleriny poniżej to moje najulubieńsze 😉 w sensie użytkowym...
Zrobione są z włóczki grubości mniej więcej 100g/300m, ale w dwie nitki :) 
Są mięsiste 😄 i balerinkowe...
bardziej baleriny




2 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za ogarnięcie mnie w porę i błyskawiczny odzew. Dla osoby mocno chcącej , ale jeszcze mocniej początkującej , nawet najbardziej oczywiste kwestie są dylematem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja bardziej polecam Wam stronę https://butymodne.pl/balerinki-dzieciece-dla-dzieci-c83674.html jeśli chcecie znaleźć buty do codziennego chodzenia dla Waszych dzieci. Zbliża się lato, mamy już wiosnę, więc na pewno coś znajdziecie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥