sobota, 25 lutego 2017

Owoce zapiekane z koglem - moglem ♥

Kogel - mogel i owoce 

Okazało się, że zestawienie, którego wcześniej nie znałam jest niezwykłe..., bo:

owoce - ulubione, albo takie na stanie aktualnie będące
• błyskawiczne przygotowanie 
niebo w gębie :)






Zanim do przepisu przejdę...
Czy w Waszych domach rodzinnych, czy Wy jako dzieci, nie dodawaliście "i" do kogla i mogla :)

Ja bardzo niedawno odkryłam, że nie kogiel-mogiel, a kogel-mogel, brzmi bardziej profesjonalnie (żeby nie napisać poprawnie :) )

Z bratem zawsze pytaliśmy mamy, czy będzie kogiel - mogiel, choć czasem prosiliśmy o zrobienie kogla-mogla :)

Co potrzebujemy:


naczynia do zapiekania (kokilki u mnie)
mikser / blender
owoce (u mnie wiśnie z kompotu i jabłka)
żółtka (dopuszczalna jest też wersja z wykorzystaniem całych jaj)
cukier

Wersja klasyczna:


Ile kokilek, tyle żółtek i tyle łyżeczek czubatych cukru.
2 kokilki - 2 żółtka - 2 łyżki cukru :)

Wersja nieklasyczna (z całych jajek):


Kokilek 2 razy więcej niż jaj :) ile jajek, tyle płaskich łyżek cukru  
2 kokilki - 1 jajko - 1 łyżka cukru


Do każdej kokilki wrzucamy ulubione owoce, te większe kroimy.
Owoców może być ponad 3/4 wysokości naczynia


W wersji klasycznej (żółtka plus cukier) i wersji nieklasycznej (jajka plus cukier) ubijamy składniki, na pyszną, puszystą jasną masę


Masę wylewamy na owoce
Owoce zalane klasycznym koglem moglem,

Wstawiamy do nagrzanego do 180 - 190 st. C piekarnika

Pieczemy:
• wersja klasyczna dłużej (około 10 minut)
• wersja nieklasyczna krócej (około 7 minut)

Niezależnie od wariantu, który wybierzecie, należy przez szybkę do piekarnika zerkać. Delikatnie brązowiejące masy, będą świadczyć o gotowości

Klasyczna wersja:



Nieklasyczna wersja:




 To jak u Was w domu jest i było z koglem-moglem, kogielem-mogielem:)?

2 komentarze:

  1. Chyba jednak kogel-mogel, choć gdzieś mi się kołacze, że jednak to "i" w dzieciństwie dodawaliśmy. Deser wygląda bardzo zachęcająco i pewnie go wkrótce wypróbuję. A na jutro mam już ugotowane brokuły na sałatkę z mozzarellą :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciom chyba lepiej brzmi z "i"😃
      I :) mam nadzieję, że brokułowa posmakuje 😄

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥