niedziela, 4 listopada 2018

Jogurtowy krem czekoladowy do tortu, czy babeczek

Zdrowy, prosty do wykonania i zawsze się uda :) 

...mocno czekoladowy krem jogurtowy ;)


Jak to się wydarzyło, że się krem taki pojawił...
Miałam dosyć fatalny dzień ;) , a to u mnie objawia się...pieczeniem (tylko nie wiem, czy pieczeniem dla pieczenia, pieczeniem dla efektów, czy to co najbardziej prawdopodobne pieczeniem dla podjadania ;) )


W kilka godzin...znaczy dniówkę na etacie ;) powstały 4 ciasta i 6 babeczek. Te ostatnie pojawiły się dlatego, że zbyt dużo kruchego ciasta sobie przygotowałam ;) Do końca przemyślane się to nie okazało ;), ponieważ wszelkie wydawało się składniki ciastkowe, kremowe wykorzystałam, a w lodówce poza dwoma tortami, ciastem orzechowym i tartą z pianką, ostał się ...jogurt. Byłam w ciastkowym świecie, więc co oczywiste :) do sklepu pójść nie mogłam ;) po internecie poszperałam, wszelkie przepisy na krem jogurtowy przejrzałam, po czym stworzyłam ten o to mocno czekoladowy krem jogurtowy ;)

Co potrzebujemy:

duży jogurt naturalny
tabliczka gorzkiej czekolady
czubata łyżka miodu

Jogurt taki miałam, mówię piszę, o tym ponieważ był on bardzo gęsty, w porównaniu z jogurtami, których używam zazwyczaj i nie wiem, czy to nie wpłynęło pozytywnie na gęstość kremu. Jak nie zaglądacie do Biedronki, to sugerowałabym jogurt gęsty, czy grecki.

Jogurt wykładamy na sitko wyłożone gazą i zostawiamy, żeby serwatka odciekła (około 2 h)

W rondelku podgrzewamy połamaną w kostki czekoladę z miodem, mieszając ciągle, a pod koniec, jak już prawie wszystko roztopione, z ognia ściągamy i mieszamy, do zupełnego roztopienia i uzyskania gładkiej masy.

Do przestudzonej czekolady dodajemy łyżkę jogurtu, mieszamy, a następnie całość przekładamy do jogurtu, mieszamy i wykładamy na babeczki, czy przekładamy tort ;)

Taka ilość składników wystarczy na wypełnienie 6 - 8 babeczek

Smacznego :) i pięknej listopadowej niedzieli :)



16 komentarzy:

  1. DO sprawdzenia - ciekawe czy na kozim czy owczym jogurcie tez wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sprawdzałam;) ale myślę, że wszystko zależy od konsystencji jogurtu im gęstszy tym lepiej:)

      Usuń
  2. Takie pyszności na listopadową aurę w sam raz:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie wieczorową porą, gdy za oknem widać...nic;)

      Usuń
  3. Już tytuł wydal mi się smakowity, a jak przeczytałam resztę, to zaraz nabrałam ochoty na taki krem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, w sumie niewiele składników :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniami, muszę wypróbować przy najbliższej okazji. lubię mocno czekoladowe kremy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest zdecydowanie krem dla miłośników mocno czekoladowych wersji ;)

      Usuń
  6. Gdyby nie te zbędne kilogramy:-( a mam ich coraz więcej!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, czasem może trzeba co nieco ;) tym bardziej jak w składzie same zdrowe składniki, a babeczkę, spód znaczy...można sobie darować...i też się ostatnio brutalnie o tych kilogramach przekonałam ;)

      Usuń
  7. Podziwiam zapał do pieczenia(chętnie bym podjadła te Twoje wypieki) i pomysłowość na krem. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorsza sprawa, że jeszcze bardziej niż piec, a to uwielbiam, lubię słodkie jeść ;) Jakbyś podjadała to by się mogło zbawienne okazać ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥