sobota, 6 lutego 2021

Groszek zielony z cebulą i sałatą rzymską

 Groszek zielony po francusku ;)




Groszek w wersji dla tych, którzy nie tolerują go z marchewką ;) Zapraszam na groszek zielony z cebulą i sałatą rzymską ☺


Składniki:


300 g mrożonego groszku

3 małe cebulki

60 g masła

łyżka mąki

sałata rzymska 1 sztuka (mini)

 sól, pieprz do smaku


Masło roztapiamy w garnku o grubym dnie. Dodajemy groszek, obsypujemy mąką mieszamy. Dodajemy cebulki...jeżeli byłaby wiosna to dajemy cebulki dymki - 6 sztuk w całości. Chwilowo jest zima, choć nie wygląda, więc użyłam 3 najmniejsze cebule zwyczajne, które przekroiłam na ćwiartki i dodałam do groszku. Sałatę rzymską kroimy w paseczki, dodajemy do garnka, solimy - dużą szczyptę, pieprzymy według uznania, mieszamy, przykrywamy i dusimy do miękkości, mniej więcej, więcej niż 20 minut ;)

Podajemy do drugiego dania w ramach warzyw ;)

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. To ja wolę z marchewką, ale doceniam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi jest wszystko jedno, chociaż tutaj omijałam cebulę...nie lubię, bo nie, ale mąż zdecydowanie bardziej woli bez marchewki;)

      Usuń
  2. Był czas, że nie lubiłam marchewki z groszkiem, bo w dzieciństwie był to dodatek bardzo częsty do drugiego dania. Obecnie gotują młodzi, a mój syn marchewkę z groszkiem robi doskonałą. Ja jestem wielką amatorką sałatki ziemniaczanej, w której groszku zawsze jest bardzo dużo i cebuli też. Nie przepadam za sałatą, ale kiedyś przeczytałam, że nie powinno jej się kroić tylko rwać rękoma na małe kawałki. Parę razy zdarzyło mi się zjeść sałatę ze śmietaną jako przystawkę do kotleta schabowego z ziemniakami, ale gotowana za bardzo chyba przypominałaby mi szpinak. Kiedyś jednak spróbuję groszku z cebulką, ale sałatę dam surową. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj z sałatą:) też myślałam że może będzie szpinakowo;) ale nie było w ogóle żadnego smaku nawet sałaty;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥