czwartek, 29 stycznia 2015

KOCYK GRANNY SQUARE cz.3-4

Kocyk dla dziecka....
w cz 1. robiliśmy kółeczko
w cz. 2. właściwy kwadrat
część trzecia to łączenie kwadratów

część czwarta to wykańczanie...
mój kocyk obrabiałam w taki sam sposób, jak robi się kwadrat (cz. 2)
pierwsze okrążenie wszystkich połączonych kwadratów wykonałam włóczką białą (czyli tą, którą robiłam ostatnie okrążenie każdego kwadratu)... dla "wyrównania" naszego kocyka...


na powyższym zdjęciu pokazuję miejsca (przy łączeniu kwadratów), w których należy robić grupy trzech słupków...

kolejne okrążenia robię tak samo, tylko zmieniłam kolor włóczki... u mnie na zmianę niebieski i morski...

robimy okrążeni tyle...żeby nam się podobało, czy osiągnęło :odpowiedni" rozmiar :)
mój kocyk wyszedł w całości tak



w ramach ostatniego okrążenia uczyniłam ozdobną "falę"


a falę robi się bardzo prosto :)
w miejsca, w których robilibyśmy grupy słupków w ramach kolejnego okrążenia robimy kolejno: półsłupek, dwa słupki, oczko łańcuszka, dwa słupki, półsłupek

kolejno, w "środek" trzech słupków z poprzedniego okrążenia robimy oczko ścisłe
oczko ścisłe wykonujemy podobnie jak półsłupek tylko w ramach punktu 3 (patrz półsłupki) przeciągamy nitkę od razu przez oba "oczka" (miejsce, w które się wbiliśmy + to co mamy na szydełku)



i tak postępujemy w około :)
na rogach robimy dwa oczka łańcuszka :)

na sam koniec ja jeszcze wokoło obrobiłam półsłupkami, morską włóczką:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ♥