poniedziałek, 18 grudnia 2017

Gofry bez mleka i cukru

Gofry z sokiem  

Zachciankę miałam ;) Była, bo film oglądałam, gdzie Pani Mama niefortunnie robiła dzieciom powyższe :) Niefortunnie, bo mleka nie miałam. Fortunnie, bo wyszły przepyszne z wykorzystaniem domowego soku gruszkowego :)

250g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
ok 80g masła klarowanego
3 jajka
ponad kubek soku z gruszek gęstego (u mnie chwilę wcześniej wyleciał z sokowirówki)

Masło roztapiamy, dodajemy sok, żółtka - chwilkę miksujemy. Dodajemy mąkę przesianą z proszkiem i miksujemy. Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do masy i mieszamy delikatnie łyżką.
3-4 łyżki ciasta wykładamy na każdego prostokątnego gofra. Nasza gofrownica przedpotopowa rozgrzana maksymalnie.

Gofry gofrował mąż ♥ Było tak pysznie, że nie nadążał z pieczeniem ;)

2 komentarze:

  1. Chyba sobie nabędę taką gofrownicę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nabądź ;) Ja mojej używam bardzo sporadycznie...a po takich pysznościach zawsze zastanawiam się...czemu?!?! ☺

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥