wtorek, 1 grudnia 2020

Makaron z serowo - warzywnym sosem beszamelowym

 Serowy makaron z pieczarkami i brokułem 



Dziś bez wstępów ;) po prostu zapraszam na makaron z serowo - warzywnym sosem beszamelowym

 

Serowy makaron ☻


2 liście pora myjemy i kroimy w paseczki. Szklimy na łyżce masła klarowanego, w międzyczasie 6 większych pieczarek kroimy w plasterki, dokładamy do pora, solimy, pieprzymy i smażymy. 

Brokuł, różyczki brokułu :) blanszujemy kilka minut w osolonej wodzie, a następnie odcedzany i przelewamy zimną wodą.

Do woka...bo pieczarki z porem są w woku :) ewentualnie dużej i wysokiej patelni, czy w takimże garnku :) ...dokładamy czubatą łyżkę masła (już nie klarowanego), jak się roztopi podobną łyżkę mąki, mieszamy, aż się zrobi zasmażka, a następnie partiami dolewamy zimne mleko, w sumie około 400 - 450 ml. Robimy beszamel do momentu aż zacznie gęstnieć, niech będzie trochę gęsty, ale dość płynny :)

Jak beszamel się robi, znaczy my robimy, bo bardzo często mieszamy...przygotowujemy ser. Ja miałam roladę ustrzycką i goudę, ale dowolność serów jest absolutna, grunt, żeby je lubić :) Ile ? Myślę, że u mnie było około 200 g...a tak naprawdę pokrojonego w kostkę sera (bo musimy pokroić) miałam 3/4 półlitrowego pojemnika...kostka była 0,3 - 0,5 cm. 

Ser pokroimy szybko, więc jeszcze zdążymy ugotować makaron, zanim zrobi się beszamel, który mieszamy na wolnym ogniu. 

Około 250g - 300g makaronu gotujemy al dente w osolonej wodzie.

Do gotowego beszamelu wrzucamy ser, mieszamy, żeby się częściowo rozpuścił, dodajemy brokuł, mieszamy, żeby się zagrzał, a na koniec wprost z wody łyżką cedzakową przekładamy makaron. U mnie konsystencja była idealna, ale jakby była zbyt gęsta można dolać trochę wody z gotowania makaronu.

Podajemy, posypmy zielonym i...

smacznego ☺


4 komentarze:

  1. Dla mnie wersja bez brokuła...

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja z apetytem zjadłabym coś takiego.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero dzisiaj się na ten makaron załapałam ale nadal jest pyszny!!!!
    Dzięki serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥