wtorek, 8 grudnia 2020

Krupnik z suszonymi grzybami i kaszą pęczak

 Grzybowy krupnik




Krupnik lubię o każdej porze roku. Wiosenny z nowalijkami, letni z tym wszystkim, czego nie jemy o innych porach roku, zimowy na kościach cielęcych, albo mięsie wołowym, no i jesienny, jak dzisiaj z grzybami. 
Zaprasza, 


Krupnik z suszonymi grzybami i kaszą pęczak


Składniki na krupnik


4 ziemniaki

2 garście dowolnych suszonych grzybów plus 500 ml wody

1 marchewka

1/2 pietruszki 

rosół, domowy bulion

kasza pęczak 1/2 szklanki (a jeżeli jednak bardziej przemawia do was drobna kasza, to 3/4 szklanki)

łyżka masła

Pęczak? Tak, pęczak ☺ To już mój nie pierwszy krupnik z pęczakiem :) Zazwyczaj używam kaszy jęczmiennej drobnej...ale taka akurat mi dostarczona została i muszę Wam powiedzieć, że i tak jest fajnie :)

Bulion...u mnie woda i domowe kostki rosołowe...krupnik gotowałam w garnku 3,2 l.

Grzyby moczymy w wodzie zimnej, jeżeli mamy na to kilka godzin, albo ewentualnie we wrzątku, jeżeli zapomnieliśmy zamoczyć je wcześniej. Jak woda wystygnie (albo po kilku godzinach moczenia) wyciągamy grzyby i kroimy.

Do garnka wlewamy bulion ok 2,5 l i wodę z moczenia grzybów, zostawiając ilość z dna naczynia po moczeniu, żeby nie przelać ewentualnego piasku z grzybów.

Dokładamy grzyby i gotujemy. Obieramy i kroimy w kostkę ziemniaki, dokładamy do gotujących się grzybów. Następnie podobnie postępujemy z pietruszką i marchewką. Wszystko razem gotujemy jeszcze ok 20 minut.

Kolejno dodajemy kaszę gotujemy do spęcznienia całkowitego kaszy tj. około 20 - 30 minut.

Mój domowy wywar był warzywny, dlatego na końcu dodałam jeszcze łyżkę masła. 

Podajemy posypane natką pietruszki, czy koperku :)


Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. No nie uwierzysz, właśnie przyniosłam ze sklepu składniki na krupnik i czytam u ciebie, że jeszcze grzyby mogę dołożyć, super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też planuję jutro krupnik, ale bez grzybów i z drobnej kaszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też w ostatnich dniach je się krupnik.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥