piątek, 16 maja 2014

JAK ZROBIĆ FAVIKONĘ NA SWOIM BLOGU...

... to będzie post, jak zrobiłam favikonę, nie mam pojęcia ile łatwiejszych sposobów, albo trudniejszych jest...
...metodą prób i błędów udało się:
1. otwieramy stronę www.favicon.cc
2. a) lub b) do wyboru
2a. na stronie, w specjalnym okienku, podobnie jak w paint-cie  tworzymy ikonę, poniżej naszych gryzmołów możemy zobaczyć, jak ikona będzie wyglądała
2b. ikonę możemy stworzyć w programie graficznym, albo znaleźć pasującą nam w internecie
...ja użyłam Painta do stworzenia swojej
- otwieramy painta i wybieramy odpowiedni rozmiar ikony może to być 16x16, albo 32x32 pikseli
wchodzimy w zmień rozmiar, odhaczamy "zachowaj współczynnik proporcji", zaznaczamy piksele i wpisujemy 16 w pionie i w poziomie...
...powstanie maleństwo, które powiększamy za pomocą lupy i tworzymy ikonę
...zapisujemy
...wracamy na stronę www.favicon.cc i importujemy zapisany, stworzony przed chwilą obrazek - po lewej stronie naciskamy Import Image, znajdujemy nasza ikonę i przesyłamy ją na serwer - Upload
...teraz ikona znajduje się w okienku, w którym sami mogliśmy tworzyć obrazek
3. czy pobraliśmy ikonę z dysku, czy stworzyliśmy na stronie, musimy ją pobrać, naciskamy Download favicon (znajdziemy pod podglądem wyglądu gotowej ikony)
4. zapisujemy i takim sposobem stworzyliśmy ikonę, jest w zapisana w rozszerzeniu nazwa.ico
5. teraz w blogu wchodzimy w Układ, naciskamy edytuj w Favikonie (lewy górny róg "układu" ), ładujemy nasza ikonę...
...i nie wiem czemu musimy poczekać, aż się pojawi, ja załadowałam ikonę po południu, a ukazała się dopiero wieczorem :)


1 komentarz:

  1. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥