środa, 25 kwietnia 2018

Szybki, prosty, pyszny ☺

Krem ziemiaczono - porowy

Komosa ryżowa, źródło witamin grupy B, magnezu, czy potasu, w mojej zupie jest dodatkiem ;)

Ryż peruwiański, czy quinoa, jak również nazywa się roślinkę (mniej więcej mojego wzrostu ;) ) z  Ameryki Południowej, póki co w mojej kuchni nie zagości ;)


Po pierwsze, moje kubki ;) , zdecydowanie bardziej wolą kaszę jęczmienną, która wydaje mi się smakowo najbardziej zbliżona do komosy.

Po drugie, jęczmień jest zdecydowanie bardziej źródłem witamin nie tylko grupy B.

I po trzecie jęczmień uprawia się zdecydowanie bliżej ;) niż komosę.

A całkiem niedaleko w ubiegłym tygodniu sadziłam podstawowe składniki zupy jak dzisiejsza :)

Składniki:


1 por - 250g
ziemniaki 600g
masło klarowane
bulion warzywny ok 1,5 l

dodatkowo, do podania, do wyboru:) komosa ryżowa, kasza jęczmienna, ser, szczypiorek czosnkowy, grzanki

Warzywa, kroimy, ziemniaki w kostkę, pora w krążki podobnej wielkości i podsmażamy na maśle klarowanym.

Zalewamy bulionem i gotujemy do rozgotowania warzyw.

Blendujemy i podajemy z przygotowaną komosą i szczypiorkiem czosnkowym i ewentualnie jakimś pysznym serem ;)

Smacznego ☺



8 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam kremu ziemniaczanego, kiedyś spróbuję :)
    Szkicownik Cookie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba ostatni dzwonek :) bo lato tuż tuż a zupa rozgrzewająca ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie kremy, często przyrządzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię ;) Proste, pyszne, zdrowe....czego chcieć więcej :)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie i lekko, muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To już wiem, co ugotuję na niedzielę. Jestem wielką miłośniczką kremowych zup.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I cudnie :)
      Ja też :) i nawet męża się już udalo przekonać do tego, że są pyszne ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥