piątek, 6 kwietnia 2018

Pesto, pasta i pierogi

Marchewkowe ;)


Mam dla Was przepis na pesto :) miało być na pierogi, ale dziś o poranku zjadłam kanapkę z tymże pomarańczowym smarowidłem, a i przekonana jestem, że będzie obłędnie smakować także z makaronem :)


Podsumowując...3 składniki, 3 potrawy i pomimo, że marchewkowe, zdecydowanie dla dorosłych ;)

Marchewki 8-10 sztuk, obieramy, przecinamy wzdłuż, a większe wzdłuż i na pół.

Umieszczamy w misce polewamy oliwą z oliwek 4-5 łyżek (a nawet więcej, tak, aby naoliwić każdy kawałek) i posypujemy porządnie czerwoną pikantną papryką (2-3 łyżki). Mieszamy (rękami proponuję ;), żeby wszystkie składniki się równomiernie rozprowadziły na marchewkach), a następnie rozkładamy na blasze piekarnikowej, wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy do miękkości marchewki, około 50 minut w 180 st C. Zostawiamy w piekarniku do wystudzenia.

Całkowicie zimną (u mnie w piekarniku stygną nawet całą nic, jeśli piekłam wieczorem) marchewkę blendujemy...

...i nadziewamy pierogi ;) (ciasto idealne → ]KLIK]
...smarujemy chlebek, albo takie pyszności [KLIK]
... łączymy z makaronem, na przykład podobnie, jak tu [KLIK]

Smacznego ☺

4 komentarze:

Dziękuję, że jesteście ♥