wtorek, 16 października 2018

Dynia duszona z bakłażanem


Dynia wytrawna. Dynia piżmowa duszona z bakłażanem i ziołami.

Słodko, ostro z kwaśną nutą


Przepyszne, sezonowe i proste jesienne danie. Słodycz dyni, ostrość papryki i kwasota pomidorów. Będą Państwo zadowoleni ;) zapraszam po szczegóły :)

Obiad z dynią w roli głównej ;)

Składniki:

dynia 300g
bakłażan 150g
cebula 1/2
ząb ☺ czosnku
papryka ostra, przyprawa łyżka
masło klarowane łyżka
tymianek świeży
passata pomidorowa 200ml
octu jabłkowego, gruszkowego, tyle, żeby złamać słodycz dania - 1-3 łyżki
woda
sól

Cebulę kroimy w piórka i dusimy na maśle wraz z papryką i solą (szczyptą). Dynię kroimy w kostkę, a oczyszczonego (gniazda nasienne usuwamy) bakłażana w paski i wrzucamy do cebuli. Podsmażamy, a następnie przykrywamy i dusimy, dość często zaglądając i mieszając. Dolewamy passatę i ocet, dusimy do miękkości, uzupełniając w razie konieczności płyn wodą.
Na koniec dorzucamy listki tymianku.

Podajemy z kaszą gryczaną jako osobne danie, albo jak samodzielną "jarzynę" ☺ do obiadu, mięsa.

ps.  muszę się do czego przyznać, do czegoś co może być gratką dla fanów keczupu (do, których ja nie należę, ale mój mąż i owszem). Pewnego razu jak robiłam dynię, nie miałam, ani passaty, ani przecieru, a pomidory tylko w postaci ketchupu, a czułam ogromną potrzebę czegoś kwaśnego i pomidorowego w dyni. I tenże właśnie ketchup rozcieńczony wodą wylądował w pomarańczowej królowej jesieni (około 100g)

Która wersja jest lepsza? W związku z tym, ze dodajemy do passaty ocet, więc w sumie wychodzi taki trochę ketchup smakowo, to nie ma większego znaczenia. A jeżeli ketchup macie domowy, własnej roboty to już w ogóle znaczenia nie ma :) Mój wielbiciel ketchupu, się w ogóle nie zorientował, że tenże zjada.

A jeżeli macie pomidory :) to w ogóle zapomnijcie i o ketchupie, nawet tym domowym, jak i o passacie, a pomidory pokrojone w kostkę dorzućcie, jak już się troszkę dynia z bakłażanem podduszą :)

Smacznego :)

14 komentarzy:

  1. Podoba mi się. Jakoś z bakłażanami mi nie pod drodze, a tu moze sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak nie po drodze, to to idealny przepis:) ...ja też się z nim tak niespecjalnie lubię ;)

      Usuń
  2. O tak, dynia królową jesiennej kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na słodko, na słono, kuchnia rządzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze powiedziawszy, to jeszcze nigdy nie miałam okazji jeść dyni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bakłażany podobają mi się przede wszystkim z wyglądu i zawsze mam ochotę je kupić, ale potem nie bardzo mam pomysł, co z nimi zrobić. Taki zestaw przemawia do mojej wyobraźni kulinarnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bakłażany trochę tak mają, za oberżynowy kolor i świecącą skórkę go kupujemy, a potem...czeka ;)

      Usuń
  6. Fajne danie, ma wszystkie jesienne dobroci! Bakłażany uwielbiam i resztę dodatków też. Będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ja bym mogła napisać...Dynię uwielbiam i resztę dodatków też :) Może bakłażana jeszcze prawdziwie nie odkryłam ;)

      Usuń
  7. brzmi apetycznie i zapewne tak smakuje :) może masz jakiś fajny przepis obiadowy z bakłażanem w roli głównej? chętnie bym spróbowała coś prostego w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być faszerowany...https://goo.gl/UajnFV ? Na blogu innych nie mam, ale ratatuj jest prostym daniem z bakłażanem:) i w internecie wersje i prostsze i trudniejsze z łatwością znajdziesz :)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥