czwartek, 6 kwietnia 2017

Kruche ciasteczka z czekoladą z mąki jaglanej

Kruche ciasteczka jaglane

Robiłam ostatnio takież, z mąki kokosowej ...ale w związku z umiarkowaną moją miłością do kokosa, w podsumowaniu stawiam na te...jaglane...kruchutkie i arcy czekoladowe :) 

Mąka jaglana

U mnie domowa:) Zmielona na pył kasza jaglana.
Kasza jaglana ma specyficzny smak. Ja jem jej dużo, więc go nie czuję. Nawet mój mąż przestał go wyłapywać.
Dla kogoś, kto z taką mąką spotka się po raz pierwszy może być wyczuwalny delikatnie gorzkawy smak kaszy.



Co potrzebujemy:


1 jajko
150g maki jaglanej +łyzeczka proszku do pieczenia
25g masła
25g cukru
ok.50g czekolady

16 sztuk wyszło u mnie.

Ja podobnie, jak w kruchych ciasteczkach z mąki kokosowej, do pracy zaangażowałam Thermomix (dla posiadaczy - sposób wykonania, jak w powyższym przepisie)

Dla niewykorzystujących robota - zagniatamy ciasto, w ulubiony sposób (jak ciasto kruche)
Na koniec dodajemy pokrojoną drobno czekoladę i łączymy z ciastem.
Formujemy, kulkę i jak przy klasycznym kruchym cieście na parę chwil umieszczamy w lodówce.


 Ciasto kroimy na kawałki


 Formujemy, kuleczki, które następnie spłaszczamy i umieszczamy na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia


 Pieczemy podobnie, jak te z mąki kokosowej 15 - 20 minut w 180 st. C


Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście ♥