czwartek, 17 sierpnia 2017

Cukinia zapiekana, z bobem, pomidorami, mozzarellą i rozmarynem

Absolutnie lekkie danie


na delikatną kolację, skromny obiad dla dwóch osób, po całym dniu niejedzenia...ewentualnie jako dodatek do dania głównego tj. mięsa :)

Co potrzebujemy:

cukinia 1-2
2-3 ząbki czosnku
6 pomidorków, moje trochę większe od koktailowych
150g ugotowanego bobu
100g mozarelli
gałązka rozmarynu
Łyżka pietruszki
3 jajka
szklanka jogurtu naturalnego

Dwie małe cukinie, bądź jedną większą, kroimy w dość dużą kostkę i solimy. Na maśle klarowanym podsmażamy pokrojony w cienkie plasterki czosnek, a następnie dorzucamy cukinię.

Całość przekładamy do naczynia do zapiekania. Dokładamy bób, posiekane igiełki rozmarynu, oraz przekrojone na pół pomidorki.

Mozzarellę ścieramy na grubych oczkach.

Przygotowujemy sos. Jajka z jogurtem, dużą szczyptą soli i pietruszką porządnie mieszamy, a następnie dodajemy mniej więcej 2/3 przygotowanej mozzarelli i łączymy z sosem. Gotowy wylewamy na warzywa i całość posypujemy resztą sera.

Pieczemy w 180 st. C około 40 -45 minut

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie. pewnie tak samo smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje :) Takim jak my miłośniczką bobu w szczególności ;)

      Usuń
  2. mam nadmiar cukinii, i do teraz nie wiedziałam co z nią zrobić, bo placki już mi się przejadły :) uratowałaś mój obiad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A placki z dodatkiem twarogu, albo kaszy ☺ też polecam ;)
      I cieszę się, ze obiad uratowany 😄
      A! No i nieśmiertelne leczo ; ) to mi się nigdy nie przeje ;)
      AA! 😄 Jeszcze cukofry😍
      Pozdrawiam i dobrego weekendu 😄

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥