sobota, 26 sierpnia 2017

Sos na zimę do mięsa

Salsa do słoików 



Sosy do słoików przeważnie robię...na smak ;) Czyli tak, na oko ;) Tym razem postanowiłam odrobinkę uporządkować przepisy....jakby się miały ostać dla potomności ;)

Składniki:


2 cebule
4 papryki
Cukinia (Tym razem miałam bardzo dużą, wzięłam połowę. w przeliczeniu na takie małe sklepowe 3-4 sztuki)
8 pomidorów
sól
suszony lubczyk
suszona osrta papryka

Cebule zeszklić na maśle klarowanym z łyżeczką suszonego lubczyku i szczyptą soli.
Papryki, przekroić na cztery, wyjąć gniazda nasienne i upiec w piekarniku, na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (około 190 st. C, około 20 minut). Chcemy, żeby papryka była miękka i intensywnie pachniała.

Cukinię kroimy w kostkę i grillujemy, na patelni gilowej często mieszając, żeby się nie przypaliła. Możemy ją również podsmażyć na zwykłej patelni. Bez względu na wybór patelni ;) cukinię solimy i posypujemy ostrą suszoną papryką.

Do cebuli dokładamy cukinię, mieszamy, dusimy, dodajemy upieczoną i pokrojoną (dość niedbale może być ;)) paprykę, dusimy.

Pomidory zalewamy wrzątkiem i obieramy ze skórki/ Dodajemy do papryki i cebuli, dosalamy i dusimy, dosyć długo, żeby pomidory prawie całkowicie się rozpadły.

Przekładamy do wyparzonych słoików i pasteryzujemy ;)
A w zimie wykorzystamy do...obłędnej polędwiczki wieprzowej ;)


4 komentarze:

  1. Odpisałam sobie przepis. I tak sobie myślę, czy nie zmiksować tych warzyw, aby sosem polać także ziemniaki...
    Zasyłam pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ze można zmiksować :) i będzie pysznie z ziemniakami :)
      Ja sosy przeważnie używam do mięsa i lubię, żeby tu nie bylo idealnie gladko; )
      Pozdrawiam 😙

      Usuń
  2. Moja papryka jeszcze marna bardzo, ale jest plan, bo widziałam, że w sklepie piękna i dorodna różnokolorowa papryka, a ta żółta najpiękniejsza!!! Więc pozbieram resztki słoiczków i zrobię ten sos! Nie do miesa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam taką "resztkę" nie zapakowaną w słoik i użyłam jej jako sosu do pizzy ...tego sosu co się nim ciasto smaruje...jak najbardziej się sprawdziło 😄

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥