wtorek, 22 sierpnia 2017

JARMUŻ Kuchnia dawna dzisiaj

Zdecydowane uproszczony przepis na jarmuż Lucyny C.

Jarmuż...jadłam, i owszem, dwa razy w życiu pod postacią chipsów :) Kto z Was jadł najzdrowsze i najpyszniejsze chipsy świata z jarmużu :)? Ten wie, że nie żartuję :) 
Siostrze bym jedynie nie zrobiła takich... 
  • Liście jarmużu gotować w delikatnie osolonej wodzie. 
  • Jak zmięknie odcedzić i przełożyć do miski z lodowata wodą, bądź obficie przelać taką na sitku. Odsączyć porządnie, cytując Panią L. "wycisnąć". 
  • Posiekać
  • Na patelni rozpuścić 2-3 łyżki masła, dodać łyżkę mąki (u mnie gryczana), zasmażyć :)► "zasmażka" ☺
  • Dołożyć jarmuż i wymieszać 
  • Dolewać po trochu rosół (około 3 chochelek)
  • Dusić około 10 minut 
  • W międzyczasie popieprzyć (a jeśli rosół nie był słony posolić :) )

I już :)





Mnie zachwycił :) Polecam :)



_______________
na podstawie: 365 obiadów Lucyny Ćwierczakiewiczowej według wydania XXIII opracował [...] Jan Kalkowski

6 komentarzy:

  1. Jarmużowe chipsy jadłam, owszem, jarmużu na gęsto nigdy. Tak się zastanawiam,czy nie wykorzystać tego przepisu do ...sałaty rzymskiej. Kupiłam jakąś twardą, niedobrą, muszę ją w jakiś sposób przetworzyć. Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Daj znać wyszło jeśli sie zdecydujesz :)
    Sałatę rzymską, to ja znam tylko z widzenia ;) więc w ogóle nie mogę sobie wyobrazić jak będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melduję, że podmiana jarmużu na sałatę rzymską wypadła zadowalająco. Co prawda użyłam uduszonej do tarty, więc smak właściwy został wzbogacony serem feta, pomidorkami i oliwkami, całość jednak wypadła nadspodziewanie pozytywnie. W roli ciasta po raz kolejny resztka kaszy jaglanej zagnieciona z jajkiem, masłem i mąką pełnoziarnistą.

      Usuń
    2. No to teraz ja zapragnęłam powyższy jarmuż w tartę zapakować...i feta do tego 😋
      A! No i muszę się rzymską zainteresować 😉

      Usuń
  3. Fajny ten przepis, A jarmuż ze sklepu czy z ogródka? Bo teraz chyba go trudno dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam od przesympatycznej sąsiadki...z ogródka ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥