wtorek, 9 stycznia 2018

Śledzie z porem

Śledzie w oleju 

Śledzie w przeróżnych wersjach w domu mam zawsze, a przynajmniej bardzo często i już w szczególności zimą, w okolicach świąt Bożego Narodzenia. Rybkę lubię, dlatego zawsze robię w ilości dla dużej rodziny ;)

Składniki:

5 płatów śledziowych solonych
około 15 cm pora
kilka listków laurowych
ziarenka kolendry
olej rzepakowy tłoczony na zimno

Śledzie zostawiamy na noc (albo na kilka długich godzin) w misce z zimną wodą. Następnie opłukać, wysuszyć na ręczniku kuchennym i pokroić w około 1 cm kawałki.

Pora przekroić na pół, umyć pod bieżącą wodą, wysuszyć i pokroić w cieniutkie półplasterki / paseczki.

W misce układamy cieniutką warstwę pora, na nim śledzi, listek, dwa laurowe, posypujemy z umiarem kolendrą. Ponownie warstwa pora, śledzi, przypraw. W podobny sposób postępujemy, aż do zużycia materiału ;) Na samej górze por.

Całość zalewamy olejem. Mój dodatkowo był delikatnie pikantny, ponieważ są w nim ostre papryczki.
Oleju na taką ilość śledzia potrzeba dużo, więc proszę się na to przygotować, albo zacząć przygodę z śledziem od mniejszej ilości rybki ;)


 Smacznego ;)









4 komentarze:

  1. Jesteś nieustającą inspiracją... ja tez bardzo lubię sledzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Aniu bardzo za inspiracje oczywiście, ale jeszcze bardziej za Twoją lubość do śledzi, jak u mnie ;)
      ps. na barszcz się jeszcze nie odważyłam ;)

      Usuń
  2. Szalenie twórczy i inspirujący jest ten Twój blog. Ale u nas śledzie z rzadka (niestety?).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze śledziami jest jak z...nie wiem czym ;) ale albo się je lubi (w każdej postaci), albo nie lubi (w żadnej) :)
      Mój mąż miał kilka takich rzeczy, których nie lubił :) Np śledzie. Były na pierwszej naszej małżeńskiej wigilii. Mąż zrobił minę, jakby śledź w kawałkach miał się na niego rzucić. Oznajmił, że nie lubi. Za kilka dni zapytałam, czy w ogóle jadł, czy tylko się nasłuchał...że niedobre ;)
      Nie jadł, przy następnej okazji spróbował, a teraz jako pierwszy wynajduje śledzie na stole ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥