sobota, 22 stycznia 2022

Fasolka szparagowa z kiełbasą węgierską i migdałami

 Pikantna zielona fasolka szparagowa




Kiełbasa węgierska ostatnio u nas rządzi... bo mąż miał kupić żywiecką ;) Dziś się zapytał, czy dużo jej jeszcze zostało ;) ale to dlatego, że nie jest miłośnikiem pikantnych potraw ;)
Ja jestem, z mlekiem matki wiadomo co, czyli od oseska ;)
Zapraszam na fasolkę zieloną szparagową, ciętą na ostro i z migdałami ;)


Pikantna zielona fasolka - składniki


fasolka zielona cięta, mrożona 450 g

kiełbasa węgierska / kiełbasa pikantna ok. 50g

migdały - dwie garście

pół łyżeczki soli

duuuża szczypta pieprzu

łyżka czerwonej czubrycy

łyżka masła


Fasolka szparagowa z migdałami - przepis 


Fasolkę gotujemy w wodzie, zgodnie z zaleceniami na opakowaniu.

Na patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy na nim, 2 - 3 minuty kiełbasę pokrojoną najpierw w plasterki, potem w paseczki ;)

Migdały zalewamy wrzącą wodą i obieramy ze skórki, albo ewentualnie ;) kupujemy blanszowane. Do miseczki wrzucamy przyprawy, migdały i mieszamy, tak, żeby jak najsolidniej się migdały zapanierowały ;)

Migdały wraz z nieprzylepionymi przyprawami dokładamy do patelni, podsmażamy kolejne 3 - 4 minuty.

Odcedzamy fasolkę, przekładamy na patelnię, mieszamy i gotowe ;)

Jest pikantnie ;)

Smacznego :) 


8 komentarzy:

  1. Ja tu dorzucę więcej kiełbaski:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ona naprawdę pikantną była;)
      ... Ale może ja następnym razem też;)

      Usuń
  2. Czy nie za duży kontrast między miękką fasolka, a twardymi migdałami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź;)
      A migdały aż tak twarde nie są:) pierwsze , zblanszowane i obrane, po drugie w ciepełku, nie są jak z opakowania :)
      W sumie to nawet nie zwróciłam uwagi, że mogłyby być za twarde, ani podczas przygotowywania, ani jedzenia... czyli kontrast niezauważony 😂

      Usuń
  3. Muszę spróbować, bo kocham dania na ostro. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak dam inną kiełbaskę to będzie może mniej pikantnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga to ja proponuję zmniejszyć dużą szczyptę pieprzu, bo on też podkręcił węgierska kiełbasę :)
      Ale myślę, pewna jestem;) że w wersji łagodnej też będzie super:) ... bo to jednak fasolka inaczej ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥