niedziela, 30 stycznia 2022

Błyskawiczne owsiane placuszki z bananem

 Placuszki owsiane 3 składnikowe 




Prosty, pyszny i błyskawiczny przepis na owsiano - bananowe placuszki. Dzieci zachwycone, mężowie "spoko", ojcowie "kto zmieni pieluchę", matki "daj przepis".
Daje przepis ☺3 składnikowe, pyszne, proste, owsiane z bananem placuszki ;)

Błyskawiczne owsiane placuszki z bananem


Płatki owsiane około 100 g miksujemy na mąkę razową ;)... czyli nie muszą być idealnie zmielone. Dokładamy banana, dość dużego i dwa jajka. Jeżeli używamy do zmielenia płatków blendera kielichowego, to banana pokrojonego w kawałki i jajka dokładamy i miksujemy całość, na taką dość gładką masę. Jeżeli nie możemy sobie pozwolić na zmiksowanie wszystkiego, albo używamy gotowej mąki owsianej, to banana rozgniatamy widelcem, dodajemy do mąki owsianej wraz z jajkami i porządnie mieszamy, albo miksujemy.

Na patelni, z bardzo ograniczoną ilością tłuszczu, jeżeli jeść placuszki będą też dzieci, szczególnie te najmniejsze ;) smażymy placki (jeden placek, jedna czubata łyżka ciasta).

Antoni miesięcy 9 placuszkom powiedział zdecydowane tak ;)

Ciasto robiłam w thermomixie: Płatki miksowałam 5 sekund na najwyższych obrotach, a po dodaniu jajek i banana 10 sekund na obrotach średnich.

Smacznego ;)

4 komentarze:

  1. Kusisz Kochana, kusisz. Mam nadzieję, że tradycyjny mikser też się sprawdzi. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie płatki mogą być nawet nie mielone, uwielbiam owies w każdej postaci, może byłam kiedyś koniem?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas placuszki robi się z wszystkiego, co podejdzie. Można dać też trochę jabłka albo twarożku. Ja dodaję olej do środka i smażę bez tłuszczu

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie placuszki to idealna propozycja dla zabieganych na zdrowe i smaczne śniadanie, którego przygotowanie nie zajmie dużo czasu.
    ar-speed.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥