środa, 1 sierpnia 2018

Tarta porzeczkowa z bezą włoską

Kruche ciasto z kremem porzeczkowym


kruche ciasto, tarta , porzeczkowy curd, beza włoska


 Ta tarta i tort włoski powstawały w tym samym czasie, na tą sama okazję. Wprawdzie z nazw i skladników podone ...mogą się wydawać, smakowały zdecydowaanie inaczej ;)
Moją i mamy faworytką zdecydowanie byla tarta ta tu ;) Babci - tort ;)

Ciasto kruche

Kruchy spód wykonujemy jak zasze ;) na przykład w cieście warstwowym z cytrynowym kremem i bezą , albo iście letniej wersji z lekkim kremem i malinami ;)

Ciasto schłodzone w lodówce pieczemy w 175 st C około 30 minut. Niech się stanie rumiane i upieczone ;)

Porzeczkowa masa

100g miękkiego masła
300g porzeczkowego curdu

Masło zmiksować, a następnie cały czas miksując dodawać po łyżce curd.


Beza włoska do dekoracji 

Opcjonlnie ;) Gdybym nie miała użyłabym bezików... suchych klasycznych, które gdzieś tam zawsze w szafce znajdę ;) a jeśli bezików też nie mamy po prostu niech dekoracją stanie się dzisiajsza bohaterka - porzeczka ;)

ps. a jeżeli będziecie chcieli zrobić bezę włoską, tylko na dekorację, to ilość składników na pół podzielić proszę ;) i jeszcze wyjeść będzie można co nieco ;)

porzeczkowy krem i włoskie beziki


Na upieczony i wystudzony spód wykładamy masę, dekorujemy i wkładamy do lodówki na czas jakiś, żeby stężało ;)

Smacznego ;)

16 komentarzy:

  1. Mam problemy z siecią, więc krótko napiszę, że zachwycam się :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tu chyba przestane zaglądać bo dostaje ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może ja się na wytrawne, dla zdrowia swego i ogółu :), przerzucę :)

      Usuń
  3. Kiedy na blogach czytam o kulinarnych wyczynach ich autorek, to ślinka leci zawsze, ale czasami też zdarza się zazdrość, że sama nie wypiekam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona, ja czasem zazdroszczę tym co nie wypiekają ;)...albo nie , ja zazdroszczę czasem tym, którzy potrafią żyć bez słodkości ;)

      Usuń
  4. Oj jakie piękne ciasto <3 Z tymi chmurkami bezowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda znakomicie. Nigdy nie robiłam tarty. Może czas spróbować. Dziękuję.
    http://furtka11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie czas ;)
      U mnie tarty w każdej postaci i najchętniej na kruchym rządzą ;) uwielbiam ;)

      Usuń
  6. och, wygląda mega zachęcająco, a tu już po porzeczkach :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥