niedziela, 24 lutego 2019

Chrupiące owsiane ciasteczka z orzechami, jagodami goji i...

Walentynkowe owsiano - orkiszowe, pysznie chrupiące ciasteczka z masą bakalii



Walentynkowe, tylko dlatego, że właśnie w Dzień Zakochanych sobie je wymyśliłam, żeby było wiecie...romantycznie, bo jak się okazało całkiem niespodziewanie dla mnie i wszystkich innych, 14 lutego byłam w domu ♥
Zapraszam na bardzo zdrowe, bardzo szybkie i bardzo łatwe w przygotowaniu super kruche ciasteczka owiane z dodatkiem mąki orkiszowej ;)


Jak zrobić owsiane, kruche ciasteczka ze...słonecznikiem też ;)


50g miękkiego masła wymieszać z 2-3 łyżeczkami miodu. Dodać 2 garście płatków owsianych, około 8 orzechów włoskich połamanych / pokrojonych na mniejsze kawałki, 2 garście jagód goji, 2 garście słonecznika. Po każdym kolejnym składniku mieszamy.
Dodać 2 jajka - wymieszać. Wlać około 5 łyżek oleju. Całość wymieszać.
Teraz mąka orkiszowa z łyżeczką proszku do pieczenia. Mąki około 5 łyżek, a tak naprawdę tyle, żeby uzyskać odpowiednią konsystencję :) Czyli taką, żeby ciasto było stabilne, ale nie ciężkie i gęste :)
No i się bardzo cieszę, że się rozumiemy :)

Pieczemy około 12 minut w 175 st. C, a z piekarnika wyciągamy przepyszne, niesłodkie (czyli idealnie słodkie, dla słodkich Was polecam więcej miodu ☺) i cudownie chrupiące ciasteczka owsiane ;)

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Koleżanka zrobiła podobne i przyniosła, zjadłyśmy wszystkie, ale wczoraj ukruszyłam ząb i na razie unikam orzechów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ostrożnie :) Ostatnio doszłam do wniosku, że owsiane ciasteczka są jak rosół, pasta z makreli, czy bigos...większość domowych kucharzy je robi i każdy ma swój patent..niby to samo, a każde inne ;)

      Usuń
    2. I sałatka jarzynowa, każdy robi inną:-)

      Usuń
    3. O! :) Mój mąż na przykład musi mieć odrobinę chociaż musztardy :) tak robi jego mama, ja robię bez, bo nie lubię, więc mąż dostaje do sałatki...słoik musztardy :)

      Usuń
  2. Nie jadłam takich, ale bardzo chętnie spróbuję w wolnej chwili :-) Tym bardziej, że przepis jest bajecznie prosty i chętnie spróbowałabym upiec :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam :) Bajecznie prosty, to cudownie obrazujące określenie wykonania tychże ciasteczek ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥