poniedziałek, 18 lutego 2019

Chili con carne

Chili z mięsem porucznika Columbo 


Dziś przepis prosty, jak rosół i jak tenże wymagający, nie uwagi, a czasu ;)
Chili con carne kojarzy mi się z czerwoną fasolą, kuminem i Columbo ;)
Tradycyjne danie kuchni meksykańskiej, będące i tradycyjnym daniem amerykańskiego fast foodu ;) Stąd skojarzenie z Columbo, porucznikiem Columbo, który zjeść lubił dobrze, a chili con carne było, jak się wydaje jego ulubionym daniem ;)

Składniki na jednogarnkowe chili con carne :)

700g wołowiny zmielonej
2 puszki pomidorów krojonych, najlepiej własnych :)
czubata łyżka koncentratu pomidorowego
2 puszki czerwonej fasoli
papryczka chili
łyżka ostrej papryki
łyżka oregano
łyżka kuminu
2 cebule
3 ząbki czosnku
masło klarowane
sól do smaku
świeże zioła

Wok jest super, ale jak nie macie, to duży garnek z porządnym dnem super jest też ;) Rozgrzewamy 2 łyżki masła klarowanego, wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę i przyprawy (bez soli). Ja mam papryczkę chili wysuszoną, więc pokruszoną wraz z pestkami wrzuciłam do cebuli. Jeżeli macie żywą, to kroimy i też dokładamy.
Wszystko razem podsmażamy, pod koniec dodając drobno pokrojony czosnek. Wrzucamy mięso i podsmażamy wszystko razem, często mieszając.
Dokładamy koncentrat i pomidory, dolewamy dodatkowo "puszkę" ;) wody. Przykrywamy i dusimy na malutkim ogniu, aż do zgęstnienia.
Dorzucamy fasolę, solimy i dalej redukujemy, aż chili będzie o konsystencji risotto :) Czyli i gęste i lejące :)
Dodajemy drobno posiekane zioła - u mnie tymianek i bazylia.

Podajemy, z tym co lubimy najbardziej...kaszą, makaronem, ziemniakami, ryżem...

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Niestety fasola mi nie służy, ale bez fasoli mogę spróbować. Jako ciekawostkę powiem Ci, że mój syn był na szkoleniu kulinarnym z kuchni meksykańskiej, przyrządzali 15 potraw, napróbował się smaków, może niebawem coś zaserwuje.
    Mówi, że gotowanie go relaksuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie zawsze ;) ale pieczenie i owszem zawsze, dla relaksu ;) Pyszne szkolenie musiało być :) Nawet bym nie potrafiła z nazwy piętnastu meksykańskich wymienić :) Ale jak zaserwuje, to poproszę o nazwę dania, a ja tam sobie wtedy już coś wymyślę ;)

      Usuń
  2. Wow, dzięki za ten przepis. Niedawno u przyjaciół jadłam tę potrawę i bardzo mi smakowała. Fajnie, że przepis jest prosty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosty i też się nie spodziewałam, że aż tak :) jak robiłam kiedyś tam pierwszy raz :)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥