czwartek, 28 lutego 2019

Pesto pomidorowe

Pesto, sos z suszonych pomidorów i pomidorów z puszki


Kwintesencja pomidorowa zimą ;) Zastanawiam się, jak to się stało, że pesto pomidorowe  w mojej lodówce jest zawsze, a na blogu nie ma ;) Nadrabiam błąd i nadmieniam, że pomidory w tej formie są najbardziej uniwersalnym i wszechstronnym słoiczkiem pomidorów, jaki należy... mieć zrobiony :)
Takiego pesto pomidorowego używam do mięs, ryb, do zup i sosów, do kanapek i banalnie makaronów, czy pizzy.

Najcudowniej jest wykorzystać własne pomidory ze słoika, czy to te suszone, czy te, które karierę robią jako domowe pomidory, jak z puszki. Jeżeli nie mamy własnych, to nic nie szkodzi, bo gwarantuję Wam, że ze sklepowych wyjdzie równie obłędne pomidorowe pesto, zwane i pomidorowym sosem.

Składniki:


puszka pomidorów 400g
słoik pomidorów suszonych w oleju 280g
3 ząbki czosnku
sól - pół łyżeczki
oregano suszone - łyżka
bazylia suszona  - łyżka

Wszystkie składniki należy zmiksować w blenderze z kielichem, pojemnikiem, do blendowania. U mnie Thermomix i 30s jego pracy na najwyższych obrotach.

Gotowe pesto przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce. Ponad tydzień może być na pewno, jak dużo dłużej nie wiem, bo się mi jeszcze nie zdarzyło :)

Macie jakieś własne lodówkowe skarby, które jak dzisiejsze pomidorowe pesto, w moment potrafią nie tylko wybawić z niespodziewanej głodowej opresji, ale i ucztę wyrządzić ;) przy okazji?

Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. No kochana, to coś dla mnie, uwielbiam wszystkie składniki, a nieraz zastanawiałam sie, co zrobić z tych suszonych, wiec teraz Bingo, a makarony mogę jeść codziennie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja jestem teraz bardzo ucieszona, że coś dla Ciebie mam ;)

      Usuń
  2. Niestety tym razem nie dla mnie. Nie lubię suszonych pomidorów. Ale spokojnie poczekam na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie z gatunku: proste i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I szybkie w przygotowaniu, żeby prostotę podkreślić ;)

      Usuń
  4. O! Jakie fajne pesto pomidorowe :) Szybkie i z łatwo dostępnych składników. Na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie przepisy lubię: prosto i smacznie. Z pewnością wykorzystam Twój przepis. Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥