piątek, 5 maja 2017

C2C Corner to corner, krok po kroku plus jaka włóczka taki efekt ♥

C2C ☺od rogu do rogu ☺corner to corner


Przed majowym weekendem dziewczyny z facebookowej grupy (tu o niej wspominałam) przypomniały mi o dawno przeze mnie zapomnianym wzorze C2C (corner to corner) od rogu do rogu.
Miałam niezajęte ręce wieczorem, wykorzystałam chwilę i zrobiłam mały kocyk, dla małego kota, co by się nie musiał męczyć, na obrusie, wyprasowanym prasowaniu :), ręcznikach w łazience, czy innych arcyodpowiednich miejscach :)
Ku memu zdziwieniu...w dzień faktycznie wybiera kocyk :)





Jedna z grupowiczek - Renata, dopytywała się, w jaki sposób robiłam, kocyk, według niej wzór wygląda inaczej, lepiej ♥  niż oryginał...
Czy robiłam inaczej? Czy wygląda lepiej?

Nie wiem ☺

Pokażę Wam, jak krok po kroku wykonywać taki wzór. Dodatkowo, chciałam pokazać różnicę, przy użyciu różnej grubości włóczek - i osobiście wydaje mi się, że to może mieć znaczenie przy tym wzorze.
Jest jedna "sztuczka", która też może mieć znaczenie dla efektu końcowego, choć dla mnie niespecjalnie zauważalna☻

Zdjęcia robione po zmroku, ale chodzi nam o ideę..prawda:)

Grubości włóczek u mnie oznaczały, ilość różnych włóczek zebranych w jedną "nić" :)

Cztery różne grubości 

Na samym dole włóczki, z których robiłam kocyk dla kota

Na samej górze, dla porównania, znana większości szydełko maniaków YarnArt Jeans 



Krok po kroku, jak wykonać szydełkiem wzór C2C (od rogu do rogu)


1. Wykonujemy 6 oczek łańcuszka


2. w czwarte oczko od szydełka robimy słupek


3. W kolejne dwa oczka łańcuszka wykonujemy słupki


 4.

Tu jest "sztuczka"☻



Ci, którzy mnie znają i śledzą, wiedzą, że na końcu rzędu, zawsze, najpierw wykonuję pierwsze oczka kolejnego rzędu, a dopiero w drugiej kolejności odwracam robótkę.
Moje c2c tak właśnie są wykonywane, zrobiłam próbkę, z odwrotną kolejnością (zobaczycie na końcu :) )



Wykonujemy 6 oczek łańcuszka



5. Odwracamy robótkę, jeżeli robicie po mojemu :) i wykonujemy słupek w 4 oczko od szydełka


6. Następnie dwa słupki, w kolejne oczka łańcuszka



7. W miejscu, które na zdjęciu pokazuje Wam haczyk szydełka (przerwa między dwoma słupkami)


 8. wbijamy się i łączymy, wykonując oczko ścisłe


9. Wykonujemy 3 oczka łańcuszka


10. I dodatkowo 3 słupki, w tym samym miejscu (w przerwie pomiędzy dwoma słupkami pierwszego kwadracika)


Macie już malutki trójkącik:) i w podobny sposób będziemy go powiększać, aby osiągnąć odpowiednią dla nas wielkość 

11. Wykonujemy 6 oczek łańcuszka i kolejno punkty 5-6 (czyli słupek w czwarte oczko łańcuszka i dwa słupki w kolejne oczka)


12. Haczyk znów pokazuje, gdzie łączymy :) (pomiędzy dwoma słupkami)


13. Postępujemy jak w punktach 9 - 10 (trzy oczka łańcuszka plus 3 słupki, w miejsce, z którym się poprzednio łączyliśmy - na słupku wcześniejszego kwadrata

14. Łączymy w miejscu wskazanym przez haczyk :)


15. I znów punkty 9-10


16. I punkt 4


 17. Punkty 5-6 i łączenie :)


18. Wszystko macie już opanowane:) więc rozszerzamy trójkąt i rozszerzamy
Aż przyjdzie moment, w którym będziemy chcieli osiągnąć kwadrat, albo prostokąt

W przypadku kwadratu zawsze dochodząc do końca rzędu będziemy redukować kwadraciki
Przy prostokącie, z jednej strony będziemy postępować tak jak dotychczas - powiększać, a z drugiej redukować

Wielkość kwadrata/prostokąta:


Kwadrat, jako, że wszystkie boki ma równej długości, to z łatwością możecie ocenić, na każdym etapie pracy, jakie będzie miał wymiary

Prostokąt, też z łatwością ocenicie, bo na każdym etapie pracy możecie podjąć decyzje, czy długość dłuższych boków jest dla Wa odpowiednia. A długość boków krótszych, jest równa długości boku trójkąta. W momencie, kiedy zaczniecie jedną stronę robótki redukować, zacznie powstawać prostokąt, o wymiarach: krótszy bok, długości boku trójkąta, do momentu redukcji, dłuższy bok, będzie tak długi, jak długo będziecie go wciąż z jednej strony rozszerzać.

O matko :(

Nie potrafię chyba bardziej obrazowo opisać :)

19.
Jeżeli robicie kwadrat, to to co teraz opiszę i powyżej opisywałam będziecie wykonywać z każdej strony robótki - w każdym kącie trójkata:)
Jeżeli prostokąt, to tylko z jednej, a z drugiej, postępujemy, tak jak do tej pory :)


Jesteśmy w punkcie, jak na zdjęciu i chcemy redukować robótkę.

Proszę wykonać 1 oczko łańcuszka


20. a następnie oczka ścisłe, w trzy kolejne słupki


Takim sposobem zredukowaliśmy rozszerzanie z jednej strony naszego przyszłego czworoboku :)

21. Teraz postępujemy standardowo: 3 oczka łańcuszka... 3 słupki...wszystko co już umiecie :)


22. Jak dojdziecie do drugiego kąta już nie trójkąta, to:
w przypadku kwadratu robicie to samo co przed chwilą, w przypadku prostokąta, dalej przedłużacie ten długi bok

23. Jak osiągniecie odpowiednią długość dłuższego boku, to zaczynamy redukować i drugą stronę
W miejscu, jak na zdjęciu, odwracamy robótkę



24. oczko łańcuszka, 3 oczka ścisłe (redukcja)


25. Dalej standardowo: 3 oczka łańcuszka, 3 słupki


27. Redukcja obu stron naszego "już nie trójkąta" :)


28. Ostatnia prosta :)


29. Przechodzimy, oczkami ścisłymi, podobnie jak do tej pory


30. 3 oczka łańcuszka, 3 słupki i łączenie oczkiem ścisłym :)


31. Zakańczamy robótki, obcinamy nitki i gratuluję META :)



Moje nitki nie obcięte, ponieważ miała być może torebka :) a póki co pojemnik (zszywałam szydełkiem)


Tak wygląda próbka bez nie odwracania robótki po mojemu☻.(czyli najpierw odwrócenie robótki, potem 6 oczek łańcuszka:) ) Jak pamiętacie zdjęcie na początku, zrobiona -próbka, również, z kilku włóczek, ale nie tylu co kocyk i nawet nie tylu, co pojemnik w tutorialu.



Tutaj próbka z jednej włóczki, jednej nitki:)



A w ogóle takie skojarzenie mam - baktus :)


2 komentarze:

  1. Ale pięknie to pokazałaś :) Dla mnie ten wzór jest jednym z ulubionych- świetny, zwarty i daje mnóstwo możliwości. Właśnie dłubię kolejne malutkie kocyki dla dzidziulków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu💕
      Ja na bardzo długo o nim zapomnialam 😉
      A teraz znów wszystko poszło w odstawkę 😄 i ciągle wszędzie od tygodnia...małe kwadraciki ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥