sobota, 27 kwietnia 2019

Pulpety w sosie curry

Wieprzowo - wołowe pulpety w sosie pomidorowym z curry 



Pulpety, to nie jest to danie, które kojarzy mi się wybitnie dobrze. Myślałam pulpety widziałam szarawe mięsne kulki, w tego samego koloru mącznym sosie...obawiam się, że to skojarzenie z internatu...siostra, czy się mylę ☻?
Postanowiłam się zmierzyć i odczarować blade, siwe danie.
Naprawdę przepyszne, szybkie i banalnie proste w przygotowaniu pulpety w curry - pomidorowym sosie, proszę bardzo ;)


Pulpety wieprzowo - wołowe z pomidorami i przyprawą curry 


Składniki:


masło klarowane

Pulpety  

ok 400g mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
2 małe cebule drobno pokrojone
3 ząbki czosnku
szczypta solidna soli (pół łyżeczki)
2 szczypty ;) ostrej papryki
szczypta curry ;)
jajko

Sos pomidorowy curry do pulpetów

ostra papryczka - sucha
łyżka przyprawy curry
pomidory krojone w puszce
szczypta soli
coś zielonego, do posypania

Mięso z cebulą, czosnkiem, przyprawami i jajkiem wkładamy do miski i wyrabiamy ręką.
Formujemy kulki, mniejsze, albo większe, u mnie 8 dużych.

Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła klarowanego i podsmażamy na nim pulpety.
Podsmażone z każdej strony mięso, przekładamy na talerz, a na patelni, na jeszcze jednej łyżce masła (jeżeli jest taka potrzeba), podsmażamy chwilę, pokruszoną suszoną papryczkę, łyżkę proszkowanej przyprawą curry i mini szczyptę ☺soli.
Do aromatycznej curry pasty, powstałej z połączenia tłuszczu z przyprawami dokładamy pomidory i wlewamy wodę - połowę objętości puszki.
Mieszamy, żeby smaki się połączyły, wkładamy pulpety, przykrywamy i dusimy na wolnym ogniu około 1/2 godziny i dłużej, jeśli czas pozwoli.

Smacznego ;)

10 komentarzy:

  1. Myślę, że mężowi by smakowały. Ja ostatnio coraz mnie mięsa jadam...
    Moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie bardzo fanką mięsa jestem...i w związku z tym jednak jem dużo ;)...przekornie dlatego, że jakbym mięsa nie jadła, jadłabym...na okrągło naleśniki...racuchy...naleśniki...ciasta...gofry...pierogi...z lepszych rzeczy kasze...ale wszystko na słodko :(

      Usuń
  2. Powiem Ci w sekrecie, że pyszne pulpety w sosie pomidorowym robi mój mąż:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę ;)
      Zauważyłam, że mężczyźni pięknie się odnajdują w daniach łączący mięso mielone i sos pomidorowy :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Karolina, w sumie się cieszę, że tak na Ciebie czasem działam ;) tym bardziej, że Ty taki chucherko...całus

      Usuń
  4. Świetny pomysł na niedzielny obiad, już nie mogę się doczekać aż ich skosztuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, mnie się pulpety kojarzą fatalnie, sama ne wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, to zupełnie jak mi ;) ... do teraz ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥