piątek, 14 czerwca 2019

Czy mój kot jest mopsem

Usłyszałam, że mopsy...takie psy...są psami dla osób potrzebujących terapii :) Dla tych nie czujących się zauważanymi przede wszystkim. I teraz mniej więcej napiszę to co pewna sympatyczna właścicielka psa tej dziwnej rasy powiedziała :) (Pani opowiadała z perspektywy swojej, ja na moment stanę się mopsem☺)

Idziesz do kuchni...fajnie idę z Tobą, do łazienki...okej też się przejdę...idziemy spać, no to hop i super...po co Ty w nocy do tej łazienki idziesz nie wiem , ale też fajnie. 

I tak, ale jeszcze bardziej postępuje mój kot :) a w dodatku namiętnie gada...spojrzę na niego gada, nie spojrzę gada, idę do szafy, a on jednak mimo wszystko chciał się zdrzemnąć gada ziewając i to jest ta jedyna chwila, kiedy za mną nie idzie :)
Bo wiecie koty podobno po siedemnaście godzin dziennie, na dobę znaczy, śpią...mój nie.

A mopsy...

...specjalnie w liczbie mnogiej, bo w pojedynczej wpisać w wyszukiwarkę, to od razu mapa z odpowiednimi ośrodkami wyskakuje.
Pieski takie ważą średnio dwa razy więcej niż mój kot, ale niekoniecznie dużo więcej od równie rozkosznego ;) jak mój kota mamy.

Skąd się wziął mops...mopsy znaczy...

...z Chin. A w Chinach? Z Cesarskiego Dworu, na którym "specjaliści" tworzyli taką i podobne miniaturowe rasy przez wieki...
Rozumiem, że są ludzie, którym mopsy, mopsiki się podobają :) ale dla psów tych nie podobanie się właścicielowi jest najważniejsze, a dobry Pan, który będzie wiedział, że ja mops, takie stworzone i skrzywdzone przez człowieka stworzenie, potrzebuję opieki od pierwszego dnia życia.
Mopsy mają zdrowotne problemy...ze wszystkim. Ze względu na specyficzną mordkę, która jest i spłaszczona i skrócona nierzadko mają problemy z oddychaniem. Budowa ciałka małego, lecz proporcjonalnie dużego psiaka sprzyja urazom kręgosłupa, czy u większości problemów ze stawami biodrowymi. Mopsiki chorują na serce i niezaopiekowanie z łatwością mogą wyhodować grzybka, w tych "uroczych" fałdkach...

Najpiękniej dla mopsów byłoby, skoro już są, trafiać w ręce osób, które nie pokochały mopsa ze względu na jakieś "piękne" jego zdjęcie w internecie, ale właśnie w związku z jego ułomnością, bo to może dać szansę psu na dobre życie.

Teraz jest chyba moda na te psy wrażenie mam i mam nadzieję, ze nie będzie jak z psami rasy Husky, jakieś 10 - 15 lat temu...też były modne...i piękne... Byłyśmy niecałe 10 lat temu z mamą w schronisku dla zwierząt i wiecie jakich psów było najwięcej...Husky.


Ale no tak...rasa ta - mops - jest psem do towarzystwa, do towarzystwa i do towarzystwa, więc, czy dziwniejszym jest pies z Panią do łazienki nocną porą spacerujący, czy też kot ;)

Dobrego weekendu :)

8 komentarzy:

  1. Jesteś nadzwyczajna , to i kot niezwykły, co się dziwić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, Asieńko ♡♡♡ dziękuję 😘😘😘
      Tak ogromny uśmiech pojawił się na mej buzi tak dawno i tak bardzo nie znika, że dziękuję i dziękuję raz jeszcze :) W kota imieniu też;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też mi się tak wydaje ;) Choć u kotów kolor podobno ma znaczenia , a czarny jest zdecydowanie charakterny ;) kot ;)

      Usuń
  3. Zazdroszczę takiego kota. Ja nie mogę mieć żadnego zwierzęcia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fajny;) nawet bardzo bardzo :) ale potrafi pokazać pazur :)

      Usuń
  4. Myślę, że z kotkiem stanowicie bardzo zgrany duet.:)
    Moc pozdrowień!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥