sobota, 8 czerwca 2019

Jajka sadzone... na szpinaku

Szpinakowa szakszuka ;)


Szakszuka to danie kuchni tunezyjskiej (praktykowane nie tylko w Tunezji, ale na całym Bliskim Wschodzie ☻) i są w nim owszem jajka, ale bazą w oryginale są pomidory. Ja dziś zrobiłam wariację i mamy bałagan szpinakowy.
A szakszuka w oryginale tutaj ;)


Łyżkę masła rozgrzewamy na patelni, wrzucamy świeże szpinakowe liście (tak, żeby dno w całości pokryte było), solimy delikatnie i blanszujemy, dusimy, do lekkiego zwiędnięcia i zmniejszenia objętości liści. Wbijamy jajka (u mnie dwa) delikatnie solimy, i przyprawiamy ostrą papryką. Przykrywamy i całość dusi nam się parę chwil, aż jajka odpowiednio się zetną ;)

Szybko, prosto, pysznie...Smacznego ;)

6 komentarzy:

  1. Taki bałagan, to moja bajka i ostatnio bałagan szpinakowy robił mi mąż, bo wie, co lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo Kupuję szpinak i zrobię sobie na śniadanie. Całkowicie pasuje mi ten przepis. Łatwo, zdrowo i do tego smacznie. Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szpinak mniam!
    Też wypróbuję przepis. Dziękuję.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥