niedziela, 20 października 2019

Batony orzechowe dwuskładnikowe bez pieczenia

Orzechy włoskie plus miód równa się baton



Pyszny i pożywny i delikatnie słodki ;) i baton orzechowy. Dwa składniki, chwila pracy i kilka chwil oczekiwania.
Zapraszam

Potrzebujemy masło orzechowe z orzechów włoskich, które możemy sobie sami zrobić długo blendując orzechy. Dla ułatwienia pracy robota, można dodać łyżeczkę oleju, na przykład sezamowego (ale to nam się trzeci składnik do batona wkradł ;) )

Ja zrobiłam masło ze 100 g orzechów włoskich, do niego dodałam 50 g miodu i całość podgrzałam :) Do gorącego słodkiego masła orzechowego wrzuciłam 200 g trochę posiekanych orzechów i całość wymieszałam.

Masę przekładamy do wyłożonego papierem do pieczenia, woskową stroną do góry, naczynia, czy formy i mocno przyciskamy do dna i papieru :) orzechową masę.

Formę wkładamy do lodówki, a po około godzinie możemy kroić batony ;)

ps. wszystkie moje orzechy były wcześniej uprażone, w piekarniku w około 140 - 150 stopniach mniej więcej piętnastu minut!

Smacznego i złoto-jesiennej niedzieli ;)

8 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie, ale muszę przystopować ze słodyczami, bo mi boczki rosną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przed nami zima to i rosnąć troszkę muszą:) znaczy nie muszą...ale jakoś tak bardzo chcą:)

      Usuń
  2. Kapitalna ciasteczkowa baza :), wykorzystam pomysł, ja pewnie wcisnę do tej bazy trochę płatków owsianych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jak Basi powyżej na pewność obiecuję, tak i Tobie 😗

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥