sobota, 12 października 2019

Liście i owoce w karmelu

Karmel do dekoracji i zatapiania...

...tego, co chcielibyśmy na na przykład torcie umieścić...



Byłam sobie z psem na spacerze, a w domu czekał biszkopt...na tort. Nie miałam pomysłu ani na krem, ani tym bardziej dekorację, czy styl...nie było smaków, które by mnie pociągały, czy owoców, które by zachwycały...
I tak spacerując sobie i rozmyślając o powyższych zainspirował mnie park pełen jesiennych kolorów, liści i owoców ;) które bardzo chciałam zaadoptować do mojego tortu...w taki sposób powstał tort jesienny ;)

Karmelowe dekoracje


Ze spaceru przyniosłam liście i owoce jesieni, czyli kasztany i jabłuszka :) Wszystkie zdobycze zabrałam do kuchni, gdzie umyłam, a następnie na ręczniku papierowym wysuszyłam.

Karmel

Na szklankę cukru potrzebujemy pół szklanki wody. Do dość wysokiego garnka o grubym dnie wsypujemy cukier, zalewamy wodą i wstawiamy na palnik (początkowo średni, po rozpuszczeniu cukru mały gaz). Gotujemy, aż karmel stanie się żółty, delikatnie złoty...zajmie to około 15-20 minut. Karmelu nie mieszamy! Bo w chwilę może się skrystalizować. Mój jak widać na załączonym obrazku jest ciut bardziej niż zloty...bo dla gotującego się karmelu przejście od złotego do ciemniejszego to chwilka ;)

Gotowy karmel wyłączamy, zostawiamy na chwilę, żeby piana opadła i teraz łyżkę włożyć do środka już możemy ;) coby karmelu nabrać.

Dekoracje z karmelu 

1. na woskowaną stronę papieru do pieczenia wylewamy dowolne kształty i czekamy, aż dekoracje zastygną i wystygną

2. przygotowujemy miskę z zimną wodą i do niej wlewamy, różnymi, okrągłymi i ósemkowymi ;) ruchami karmel, po czym od razu wyciągamy dekoracje i przekładamy na papier do wyschnięcia

Liście i owoce w karmelu

Umyte i suche nasze owoce, czy liście moczymy w karmelu, po czym przekładamy do miski z zimną wodą, a następnie na papier, żeby wyschły...

Moje dekoracje, poza jabłuszkiem jadalne ...raczej nie były, ale jakby tak na przykłada liście mięty w karmelu zrobić, to z pewnością nie jeden amator miętowych karmelków by się znalazł ;)

UWAGA!

Dekoracje są delikatne i nietrwałe, umieszczamy na tortach, jak najkrócej przed podaniem, a już z pewnością w ten sposób, na tych na których masa jest śmietanowa.


Życzę Wam wielu jesiennych inspiracji, bo najbliższy polsko - złoto - jesienny tydzień zapewne będzie ich pełen ;)

10 komentarzy:

Dziękuję, że jesteście ♥