czwartek, 24 października 2019

Sałatka z pomidorów, z orzechami, bardzo prosta

Prosta i szybka sałatka z kolorowymi pomidorami i orzechami włoskimi


Co jest w niej zadziwiające...brak oliwy, czy oleju. Jak robiłam pomidory z orzechami po raz pierwszy powiedziałam sobie, niech będzie, spróbuję bez, a potem i tak doleję, bo kto to widział ;)
I co, nie dodałam oliwy i Wy też nie dolejcie, jak spróbujecie sałatki z pomidorów z orzechami włoskimi i masą ziół :)

Składniki

2 pomidory czerwone
około 5 pomidorków żółtych
łyżka czubata posiekanego koperku
łyżka czubata posiekanej pietruszki
2 garście orzechów włoskich podprażonych na suchej patelni, albo w piekarniku

3 łyżki octu jabłkowego
1/2 łyżeczki soli
1 duży ząbek czosnku
1/2 - 1 ostra papryczka

Pomidory kroimy na kawałki podobnej wielkości, na kęs ;) Wkładamy do miski, dodajemy orzechy i posiekane zioła. Orzechy traktujemy według upodobań, można drobno posiekać, albo troszkę pokroić...ja wrzucam takie jakie wychodzą z łupinek, czyli czasem połówki, a czasem niecałe ;)

Papryczkę i czosnek bardzo drobno siekamy, mieszamy z solą i octem. Gotowym dressingiem polewamy pomidory z orzechami i ziołami. Mieszamy i od razu podajemy.

Nie spodziewacie się, że tak mało składników może sprawić, że pomidory są przepyszne ;) Piszę to z perspektywy mojej własnej, czyli osoby nie lubiącej pomidorów w wersji prosto z krzaczka :) a w szczególności, tych czerwonych :)

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Pomidory lubię w każdej postaci :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pomidory. Mam orzechy - całe 4 kilo dostałam w prezencie.Jeszcze tylko koperek i pietruszkę muszę kupić.
    I już dzięki Tobie mam sałatkę do dzisiejszego obiadu.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😘 mam nadzieję, że smakowała, jak mi smakowała:)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥