wtorek, 8 października 2019

Całkiem dyniowa zupa ;)

Pikantna zupa krem z dyni


Jeżeli różnica temperatur między tą z dzisiejszego poranka, a tą, która mi towarzyszyła jeszcze tydzień temu wynosi 30 stopni, to jedynym sensownym daniem na dziś wydała się rozgrzewająca zupa dyniowa, pikantna zupa dyniowa ;)

Krem z dyni


Składniki:

dynia
por
cebula
czosnek
ostra papryka
sól do smaku
olej / oliwa / masło klarowane
bulion/ wywar / rosół


Ilości dodatków zależne są od wielkości dyni :) Moja była dość duża i pora zużyłam jedną trzecią, cebulę jedną, średniej wielkości, ząbki czosnku cztery, a ostrą paprykę całą, niemałą.

W garnku rozgrzewamy tłuszcz i szklimy na nim cebulę i pora pod koniec dodając też czosnek i papryczkę pokrojone drobno. Dynię kroimy w nierówną kostkę, dokładamy do garnka i wszystko razem podsmażamy.

Zalewamy całość bulionem, tyle, żeby przykryć warzywa i gotujemy około pół godziny, do miękkości dyni. Mój bulion był maminy i z kaczki ;)

Blendujemy na gładki krem. Zupę krem z dyni podałam z gryczaną kaszą.


Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. O, konkurencja! Trochę inna niż moja, a dynia jaka była?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam dynię, więc często robię z niej chipsy, frytki czy właśnie zupę-krem.

    OdpowiedzUsuń
  3. To dobrze ;) Nudno by było...chyba...jakbyśmy wszyscy lubili to samo;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię zupę z dyni. Nie musi być bardzo pikantna, ale ogólnie lubię.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥