środa, 16 października 2019

Makaron z orzechami włoskimi

Pasta z orzechami i mascarpone




I krótko pisząc to prawie tyle ;) bo do pełni szczęścia potrzeba jeszcze tylko czosnku i oliwy z oliwek :)
Zapraszam na wariację na temat spaghetti alle noci, czyli jak większość włoskich makaronów szybki makaron, z orzechami tym razem ;)

Co potrzebujemy

makaron spaghetti
szklanka obranych orzechów włoskich
opakowanie mascarpone 250 g
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
oscypek
natka pietruszki

Zaczynamy od orzechów. Przekładamy je na piekarnikową blaszkę, z papierem do pieczenia i podprażamy około 10 - 15 minut w około 140 - 150 stopniach. Jak zaczną pachnieć, to piekarnik wyłączamy ;)

Następnie makaron -  gotujemy al dente w osolonej wodzie.

W garnku, na patelni, rozgrzewamy oliwę, dość dużo 3 - 4 łyżki z czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Dokładamy orzechy (ja ich nie siekałam, miałam swoje, które obierałam, więc nie zawsze piękna połówka wyskoczyła z łupinki ;) - czyli można, nie trzeba, chyba, że są kupne i piękne, wtedy troszkę posiekać warto).
Chwilę, taką żeby otworzyć mascarpone ;) podsmażamy i dodajemy mascarpone. Serek intensywnie mieszamy z orzechami, dodajemy trochę wody z gotującego się makaronu. Wody dodałam około dwóch chochli, nasz sos na tym etapie musi być kremowy, ale dość rzadki.

Dokładamy nasz makaron al dente, wciąż nie wylewając wody z jego gotowania. Mieszamy, jeżeli makaron jest zbyt suchy, a sosu jakby nie było dolewamy kolejną chochlę wody.

Mieszamy, posypujemy garścią startego, pokruszonego oscypka i posiekaną pietruszką. I jeszcze raz możemy to zrobić na talerzu :)

Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. No teraz to mój klimat, na szczęście jestem po kolacji, a na jutro robię barszczyk:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      A ja ciągle myślę o tym cytrynowym :) tylko że to tak dla siebie bym musiała, bo mąż...niestety...nie przepada :)

      Usuń
    2. To u mnie tak ze szczawiową i z owocami morza...

      Usuń
    3. To U nas podobnie by było w takim zestawie :)

      Usuń
  2. Apetycznie wygląda, ale chyba nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha. Brzmi super (a ja nie lubię makaronu i mówię brzmi super).

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się mega smacznie, wszystko co lubię. Koniecznie do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥