niedziela, 17 listopada 2019

Paprykowa pasta do chleba w Thermomixie

Pasta (albo sos) z papryki 


Nie taka mała porcja paprykowej pasty kanapkowej z jednej papryki. I jeszcze kuchenne zero waste będzie też :)

Zero waste dziś dotyczy ziemniaków:), ale jeżeli są wśród Was zdecydowanie się wahający, czy w paście do kanapek z papryki powinny być ziemniaki , to można je pominąć...

Pierwotnie zrobiłam ją bez ziemniaków, była pyszna i paprykowa, ale była sosem i w plener z nią w kanapkach się by z pewnością nie udało :)


A na kuchni stały ugotowane ziemniaki - zagęstnik idealny :) Sos paprykowy połączyłam z  ziemniakami i...powstała pasta, a ziemniaki, co dla mnie fantastycznie, nie są wyczuwalne :)...znaczy dla jedzących nie były...:)

Paprykowa pasta kanapkowa do chleba w Thermomixie 


1 dużą czerwoną paprykę , łyżeczkę słodkiej papryki, sól na czubku łyżeczki umieszczamy w naczyniu miksującym. Najpierw jak najsolidniej rozdrabniamy, następnie za pomocą szpatułki zgarniamy, ze ścianek naczynia. Ustawiamy temperaturę varoma i niewielką prędkość, dusimy pięć minut. Dokładamy "wczorajsze" ugotowane ziemniaki, u mnie 200g i tyleż ważyła pozbawiona pestek papryka. Wszystko parujemy kolejne kilka minut, zwiększając obroty.

No i teraz możemy już stworzyć wymarzoną kanapkę :)
A wiecie, że papryka podobnie jak pomidory ma dużo likopenu, który potrzebuje właśnie tegoż gotowania, żeby móc wyjść na światło dzienne :)
Moja kanapka do paprykowej pasty miała między innymi wędzonego pstrąga...i wiecie co zasugerowała smakiem...czop- czop afrykański ;) o którym kiedyś :)

Smacznego

4 komentarze:

  1. Tym razem chyba jednak nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha,uwielbiam takie pasty i trend zero waste☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:)
      W mojej kuchni nie marnuje się nic...i tak się zastanawiam , jak inaczej może być w innych domach...bo jak czasem słyszę o tonach żywności wyrzucanej..to i trudno uwierzyć trudno pojąć...

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥