niedziela, 3 listopada 2019

Schab w dyniowo - grzybowym sosie

Schab absolutnie jesienny 




Wprawdzie grzyby nie własnoręcznie zbierane, choć ponoć było ich niemało w tym roku. A schab nasz dzisiaj nie w wersji jednogarnkowej:), a dwu, to i tak jak najserdeczniej zapraszam Was i zachęcam do przygotowania schabu w dyniowo - grzbowym sosie, bo naprawdę warto ;)



Schab z dynią i podgrzybkami


Składniki:

schab bez kości (u mnie 4 plastry)
dynia Hokkaido, cała, ale dość mała
podgrzybki 6 nie najmniejszych i nie najwiekszych sztuk :)
ząbki czosnku
cebula
sól
cząber suszony łyżka
masło

Sos dyniowo-podgrzybkowy


Ilość grzybów należy dopasować do wielkości dyni :) Dyni, Hokkaido w szczególności, obierać nie trzeba, moja mała pomarańczowa, a w szczególności jej skórka idealna nie była, dlatego też tym razem poza wydrążeniem jej, również ją obrałam.

Na maśle podsmażamy cebulę pokrojoną w piórka, którą solimy, wraz z cząbrem i drobno pokrojonym czosnkiem (3 ząbki).
Dynię kroimy w niedużą kostkę i dokładamy do miękkiej cebuli. Grzyby kroimy w plasterki i przekładamy do już smażących się razem cebuli z dynią. Mieszamy, przykrywamy i dusimy około 15-20 minut na wolnym ogniu - do miękkości dyni. W międzyczasie dodajemy jeszcze łyżkę masła.

Schab 

Jak dynia z podgrzybkami się duszą, my przygotujemy, w sposób bardzo banalny schab. Poza schabem potrzebujemy soli i czosnku :) Schab kroimy na plastry, ja plastry przekroiłam dodatkowo na połówki. Ubijamy tłuczkiem do mięsa, każdy plaster bardzo symbolicznie oprószamy solą i czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Schab smażymy na patelni z obu stron, dobrze podsmażone podlewamy wodą i dusimy do miękkości.
Do uduszonego schabu przekładamy dynię z podgrzybkami, mieszamy i możemy podawać ;)

Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Nie wpadłabym na połączenie dyni i grzybów, robiłam wołowinę z grzybami i kurczaka ze szpinakiem i suszonymi pomidorami, bo mieliśmy gości.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie dynia to takie jesienne warzywo, więc czemu nie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dynię, ale schabu z nią nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne danie na ten czas pomarańczowo-dyniowy. Mniam mniam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥