piątek, 15 listopada 2019

Krem serowy, twarogowy bez śmietanki w Thermomixie

Krem do babeczek i deserów


Potrzebujemy twaróg, cytrynę, troszkę słodkiego i wystarczy, żeby przygotować krem serowy do wykorzystania, jako przepysznie jadalna ;) dekoracja babeczek, czy baza deseru :)

300 g twarogu miksować w Thermomixie, przez około 4 minuty, z najwyższą możliwą prędkością, czyli taką, żeby ser się cały czas miksował, a nie rozbryzgiwał ;) (u mnie poz. 5)
Dodać 3 łyżki słodzidła - u mnie inulina, którą zastąpić można cukrem pudrem :) i sok z połowy cytryny. Miksować kolejne 3-4 minuty.

Gotowe...do babeczek, do zjedzenia, czy w deserze...mi wystarczą delikatnie rozdrobnione orzechy dodane do kremu serowego i już mi sympatycznie :)

Dlaczego krem do babeczek? Jest niesamowicie gładki i zdecydowanie utrzyma się na pysznej babeczce, albo muffince :)

Jeżeli do twarogu dodamy śmietanę kremówkę, na 300 g białego sera około pół szklanki, to krem będzie delikatniejszy ...lżejszy ;) ...w fakturze. U mnie dziś bez śmietanki, ze względu na zapotrzebowanie, które akurat takie było :)

Jeżeli Thermomixu nie mamy...

...to krem do babeczek, czy deserów nie powstanie w 8 minut, a wiele więcej minut :) Twaróg musimy zmielić bardzo porządnie, a zmielonego, w wiaderku nie polecam, bo nigdy nie używałam :) Następnie równie długo miksować jak mielić i używając miksera raczej z pewnością należy skorzystać z pomocy śmietanki :)

Krem ze śmietanką przypomina w smaku serek homogenizowany...co nie jest koniecznie złe :) ...pamiętam, z dzieciństwa, że był to mój ulubiony słodki serek...i wcale nie dlatego, że innych jakby nie było :)

Podsumowując ...do deseru, babeczek i jeżeli i u Was podobną sytuację wymogło życie, jak najbardziej krem bez śmietanki....do bardziej puszystych kremów, do ciast, czy nawet tortów, lepiej ze śmietanką :)

Umiarkowanie słodkiego smacznego ;)

10 komentarzy:

Dziękuję, że jesteście ♥