sobota, 23 listopada 2019

Pizza z rybą i brokułami

Pizza z dekoracją


W lodówce miałam rybę, ale pytam męża...

- Co chcesz na obiad?
- pizzę
- ...ale to może jutro, bo w sumie to mam rybę ;)
- ...to pizzę z rybą ...

Nigdy wersji z rybą nie robiłam, ani nie jadłam, mąż tym bardziej nie, więc moje myśli poranne zapomniały o pizzy, tylko zapisały, że będzie ryba i z czym ta ryba będzie...

- i z brokułem rzuca mąż wychodząc z domu.

Dopiero po chwili dotarło do mnie, że to pizza ma być z rybą  i brokułem, a nie, że szanowny mi w myślach czyta (o rybie w brokułach)...





Pizza z rybą i brokułami


Ciasto na pizzę


300 g mąki
160 g wody ciepłej
30 g drożdży
3 łyżki oliwy
łyżeczka soli
łyżeczka oregano

Z podanych składników zagniatamy ciasto i w misce przykrytej ściereczką zostawiamy do wyrośnięcia.

Sos pomidorowy


Nic ponad pomidorowe pesto ;)

Na pizzę


400 g mięsistych filetów rybnych (u mnie tilapia)
brokuł
dynia 1/4 około niedużej dyni
papryka
mozzarella (z bloku, nie kulka w zalewie)

Filety rybne kroimy w paseczki...około 1 cm szerokości. Różyczki brokuła na 2-3 minuty wrzucamy na wrzątek i blanszujemy. Dynię pokroiłam w docelową kostkę i upiekłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (około 15 - 20 minut w 180 stopniach C.) Paprykę podobnie jak rybę kroimy w paski. Mozzarellę ścieramy na grubych oczkach tarki.

Sos koperkowy najprostszy 


Drobno posiekany koperek (pół pęczka) zmieszać z jogurtem i majonezem w równych proporcjach, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i sól - wymieszać.
Bardzo pasuje mi do pizzy z rybą ...choć mąż się zawahał i postawił na keczup :/

Pizza z rybą, brokułami i dynią


U mnie pizzy z powyższych składników powstało ...półtora ;) Bo pizze u mnie liczy się na blachy piekarnikowe...jedna wielkości blachy, druga w formie wielkości połowy blachy... Zazwyczaj z tej ilości składników na ciasto robię jedną blachę...tym razem było na cienko ;) A tak naprawdę ciasto czekało długo i rosło...więc dwie wyjść musiały...
...pisze Wam, że jedną i pół blachy ciasta miałam i ilość dodatków na tyle ciasta była w sam raz...ale czy pomieszczą się na jednej ;)? Niekoniecznie, więc ilość dodatków można zmniejszyć...

Dodatkowo dekoracja -  część ciasta rozwałkowałam, pokroiłam w paski i szczypiąc je co 2 centymetry wstążki stworzyłam.

Na ciasto rozwałkowane, czy rozciągnięte na blasze wyłożonej papierem, rozsmarowujemy kilka łyżek sosu pomidorowego, następnie układamy rybę i paprykę - u mnie w równoległe pasy, na nich brokuły i dynię...całość posypujemy mozzarellą i pieczemy 12 minut w 225 stopniach Celsjusza.

Smacznego :)

4 komentarze:

Dziękuję, że jesteście ♥